HYGGELIGT OG ØNSKELIGT

Jeg har rigtig længe været varm på de søde mugs, de serverer te og andre varme sager i på mit lille stamsted for laber morgenmad og comfort food til frokost: Frenchie To Go”. For de er hvide med en sød blå kant og med et sødt look a la de gammeldags emaljekrus, men i dette tilfælde i stentøj, og så er de store og kan næsten indeholde en halv liter. For mig er de indbegrebet af verdens hyggeligste krus. Og da jeg i går sad og smovsede mig i lækker fødselsdags-morgenmad med min kæreste, blev jeg enig med mig selv om, at det nok ville være billigere i længden at købe mine egne mugs, istedet for at bruge deres hele tiden. Så nu sidder jeg og er noget så fristet til at bestille dem hjem fra USA, for man kan desværre ikke få dem i Frankrig. De er fra mærket Canvas, og det værste er, at da jeg kiggede på deres hjemmeside, fandt jeg ud af, at de søde mugs også findes i andre kanon fine farver, og at der i den blåhvide serie også findes skåle og fade og andet godt. Alt, alt, alt for fristende! Kig selv ind og se hele serien på Canvas’ hjemmeside her, som ikke sender til Europa, men det gør de hos Burkedecor. Og jo, donut’en med passionsfrugt-creme og lys i hørte med til min morgenmad. Når man har fødselsdag, er det kun retfærdigt, at spise kage til alle måltider!

Canvas-Mug-Frenchie To Go

Donut-Frenchie To Go

ENGLISH RECAP: “WISHFUL MUGS”. I really fancy the great mugs, they serve tea and other hot things in at my favourite little joint for breakfast and comfort food for lunch: Frenchie To Go. They’re in white stoneware with a blue trim and made exactly to look like the oldfashioned enamel mugs. But these ones contain almost half a liter, which is just the perfect size. Only problem is, that you can’t get them in France. But I’m two clicks away from ordering them from the States. The brand name is Canvas, and you can see the entire and very tempting tinware collection on their website here or shop for international orders right here. The donut with delicious passionfruit filling on the photo was a part of my birthday breakfast at F.T.G yesterday. When it’s your birthday, it’s only reasonnable to have cake at every meal!

11 thoughts on “HYGGELIGT OG ØNSKELIGT

  1. Først og fremmest tillykke med fødselsdagen🙂
    De er godt nok fine de krus, kan godt forstå din forelskelse. Må også give din fine stribe en tur med på vejen – meget fin og fransk🙂 Hvor får man sig sådan en sag?

    • Tusind tak skal du ha’ Nina!
      Min stribede bluse er igen et fund fra Oysho. 25€ var prisen.
      Den er udsolgt i butikken på rue de Rivoli, men der er vist stadig nogle tilbage i afdelingen nede i Les Halles (101, rue Berger. Snup nedgangen til Hallerne lige ved Saint-Eustache kirken!!)
      Ellers har jeg set, at Petit Bateau også har nogle søde modeller i deres voksenkollektion. Og så er der jo også altid de uopslidelige og lækre bluser fra Armor Lux – shop dem blandt andet i Galeries Lafayette. Vi skulle jo nødig have, at du kom fra Paris uden en eneste fransk, maritim stribe!!🙂

      • Nej du har helt ret, jeg kan ikke forlade byen uden en fransk stribe eller to. Elsker simpelthen stribet bluser – i Danmark vælger jeg altid Nørgaards klassikere, men vil være godt med en fransk model at supplere op med😉

      • Jeg tror lige, at jeg laver et stribe-indlæg på bloggen, for jeg har det på samme måde med striber🙂 For mig er det umuligt at blive træt af stribede bluser!

  2. Vil også ønske dig tillykke med dagen🙂 Synes din ring på billedet er meget fin og sej – hvor har du mon den fra…?

    • Mange tak skal du ha’ Maria!🙂 Ringen er mit bedste smykkekøb nogensinde. Jeg går med den meget ofte, og får så mange fine komplimenter for den. Jeg tror, at jeg har haft den i mit eje i mere end 15 år og bliver aldrig træt af den. Desværre eksisterer smykkemærket ikke mere, så det kan vi begge hulke lidt over, for de lavede de fineste ting. Jeg håber, at du pludselig falder over noget lignende🙂

  3. Tilykke med fødselsdagen! Fine krus og en meget flot ring. Nyder at læse din blog, fortæller vidt og bredt om den.

  4. Tillykke med fødselsdagen! Håber du har haft en fantastisk dag. Smuk, smuk ring og skønne krus. Kager skal der til, når man har fødselsdag, og din lille kage ser da bare for lækker ud.

    • Rigtig mange tak Jane! Jo, du kan tro, at det var en dejlig dag (med mange kager!). Vejret var så godt, at det til frokost blev til picnic på græsset på Place des Vosges🙂

Skriv en kommentar

