STRIBE OP OG STRIBE NED

Efter at Nina og jeg lige fik udvekslet et par hyggelige kommentarer her på bloggen, som min stribede bluse fra forleden triggede, tænkte jeg, at et nyt stribeindlæg ville være berettiget. For stribede bluser og helst de sømandsagtige af slagsen har altid været en personlig favorit. Min kæreste påstår, at jeg er afhængig af stribede bluser, hvilket ikke passer, jeg er bare helt vild med dem, og derfor er det kun naturligt, at bunken af dem altid er konstant i min garderobe. Nu, jeg tænker over det, har jeg også op til flere stribede skjorter, hvilket får mig til at spekulere på hvilken universel faktor, der er ansvarlig for, at 99,9 % af t-shirts, sweatshirts, bluser og you name it har vandrette striber, hvorimod 99,9 % af alle skjorter har lodrette striber. Er der en eller anden uskreven regel om, hvordan det skal være, som kun møder modstand i sportsverdenen, tænk fodboldtrøjer og ishockey-dommere? Nå, men her får I altså et par super søde og sommerlige bud på de franske og vandrette af slagsen fra Petit Bateau. Alle modellerne findes i flere forskellige farver, som alle er lige pæne, og som gør det temmelig svært at vælge. Priser: Bluse 60€, jakke 115€, kjole 115€, shorts 60€. Adresser på alle Petit Bateau butikker i Paris finder I lige her. Og så mangler vi bare det rette tilbehør som en is i hånden, lidt sand mellem tæerne og lidt havluft i næseborene…….
(Se og læs også om et andet berømt stribemærke, jeg tidligere har fortalt om, lige her)

Robe femme en jersey lourd rayure marinière

Marinière femme en jersey lourd rayure marinière

Robe femme en jersey lourd rayure marinière

Veste femme manches 3/4 en jersey lourd rayure marinière

ENGLISH RECAP: “STRIPES”. The striped breton shirt, I wore in a post a couple of days ago, triggered a nice little comment exchange with Nina. So since striped tops, and especially the navy kind of stripes, are my all time wardrobe favourites, a few more of them on the blog couldn’t hurt. These ones are from Petit Bateau, and they all come in different colours, which makes it quite difficult to choose. Prizes are: Top 60€, jacket 115€, dress 115€, shorts 60€. Adresses on all Petit Bateau shops in Paris right here. Now we only need the correct accessories like an ice cream cone, some sand between our toes and a slight sea breeze to tickle our nostrils…

 

2 thoughts on “STRIBE OP OG STRIBE NED

  1. Mmmm nogle lækre striber. Er særligt vild med den fine bluse og så den lille jakke🙂
    Striber er bare en evig klassikere i garderoben, så du kan altid sige til din kæreste, at du laver fornuftige investeringer i fremtiden, når en ny stribe kommer med hjem😉

    • Helt sikkert Nina! Striber er en fornuftig langtids-investering🙂
      Jeg er også lidt varm på jakken og blusen – men det er lidt svært at vælge farve, da de alle er ret så fine og lige brugbare:

Skriv en kommentar

