FRA HESTENS EGEN MUND

For en uge siden var jeg lige et smut forbi hudlægen, fordi jeg med tiden synes, at et par skønhedspletter i ansigtet ikke længere var skønne men bare pletter. Og selvom det nu egentlig ikke er hudlægen, som skal fjerne dem, men naboen plastikkirurgen, er det nu egentlig ret så befriende og instruerende lige at benytte lejligheden til at høre hendes syn på sagen og lige få et par gode råd med på vejen af en dygtig og ukrukket dame. Samtidig er hun så gennemsympatisk, at man sagtens kunne finde på mange påskud for at komme her noget oftere. Og medens vi snakkede om skønhedspletter, rubinpletter (bitte små rubinrøde prikker på huden, man ikke kan gøre noget ved), og hun beundrede min fingerring – dén fra indlægget d. 10. april – og jeg beundrede hendes fine brevpresser fra Astier de Vilatte, en butik vi begge har en stor forkærlighed for, benyttede jeg mig lige af lejligheden til at få hendes gode råd til det ene og det andet, deriblandt ansigtsrensning. Og det kunne bare ikke være lettere: Ansigtet skal renses morgen og aften med en rensemælk/creme og derefter “oversprøjtes” med en kildevandsspray (min personlige favorit er den fra Avene), som tørres af med en Kleenex, og derefter smører man en god fugtighedscreme på, og that’s it! I øvrigt anbefaler hun rensemælken Hydrabio Lait fra Bioderma, som jeg før har nævnt, og som fås på apoteket. Mig og min møgirriterende sarte hud anbefaler den også! Håber, at I kan bruge de simple og effektive råd.
Bioderma-Hydrabio-laitENGLISH RECAP: “STRAIGHT FROM THE HORSE’S MOUTH”. The other day I went to see my dermatologist to get her opinion on a couple of beauty marks, that I no longer find beautiful but just see as marks. And while I was there, I got some good advice on several things including facial cleansing. And the doctor’s advice is simple and easy to follow: Clean your face morning and night with a cleansing milk. Vaporize your face with thermal water (I prefer the one from Avene!) and wipe of with a paper tissue. Add a rich moisturizer – and that’s it! My dermatologist highly recommends the cleansing milk Hydrabio Lait from Bioderma, which you can get at the pharmacy. Me and my annoyingly sensitive skin recommend it as well.

 

Skriv en kommentar

