HELT IND TIL BENET

I går gik det op for mig, at min kæreste aldrig havde været med på ét af haven Jardin des Plantes’ ekseptionelle muséer “Galerie d’Anatomie comparée et de Paléontologie”, og det på trods af de utallige gange vi har spankuleret rundt og nydt haven, de fine gamle drivhuse, den lille zoologiske have og drevet den af i godt vejr på bænkene. Selv har jeg besøgt museet et halvt dusin gange og føler ikke, at jeg koger suppe på meget, meget gamle ben ved at nævne det igen, da dette museum propfyldt med skeletter, knogler, fossiler og mærkelige ting på glas simpelthen bare er så fedt, spændende og unikt et sted, at det virkelig ville være synd at gå glip af det. Det er fuldstændig som at rejse tilbage i tiden, ikke kun p.g.a. de mange forhistoriske dyr, men lige så meget p.g.a. den fantastiske bygning fra 1890’erne med glastag og dens indretning med parketgulv, balkoner og masser af træinventar, der giver den cooleste retrostemning til stedet. Her får I lige et par billeder fra i går, da jeg tog min kæreste med derhen og dårligt nok kunne drive ham derfra igen.
Galerie d'Anatomie comparée et de Paléontologie
Galerie d'Anatomie comparée et de Paléontologie #2
Galerie d'Anatomie comparée et de Paléontologie #6
Galerie d'Anatomie comparée et de Paléontologie #4
Galerie d'Anatomie comparée et de Paléontologie #3
Galerie d'Anatomie comparée et de Paléontologie #7ENGLISH RECAP: “BONES”. I realized yesterday, that my boyfriend had never visited the museum “Galerie de Paléontologie et d’Anatomie comparée” in the garden “Jardin des Plantes” despite our numerous walks in the park. I’ve been there half a dozen of times and never get tired of this fantastic place with its amazing collection of bones, skeletons, fossils and weird things in jars. It’s like a trip back in time, not only because of the many prehistoric animals, but also because of the great building from 1890-something with a lot of retro charm with its balconies, wooden floors and wooden furnishings. Here’s a couple of photos from yesterday’s visit, when I went there with my boyfriend and hardly couldn’t drag him out of the place again.

Galerie d’Anatomie comparée….(i Jardin des Plantes)
2, rue Buffon
5. arrondissement
Métro: Gare d’Austerlitz, Jussieu
Åbningstider/Opening hours: Alle ugens dage (All week) 10.00 – 17.00.

4 thoughts on “HELT IND TIL BENET

  1. Åhh. jeg elsker det sted. Ja og så elsker jeg paris. jeg var afsted med min mor for 17 gang på 22 år her i april. vejret var fantastisk og jeg havde min ipad med. og fandt din hjemmeside:-) Og nu vel hjemme igen kom jeg i tanke om at jeg lige skulle forbi den igen:-)

    Men så får jeg kuller i maven igen og vil afsted nu nu nu.

    Men jeg må nok vente til september for vi sikkert smutter afsted igen. Åh hvor ville jeg gerne bo i paris, bare lige lidt.

    • Hej Heidi,
      hvor dejligt at læse din søde kommentar, og mindst lige så dejligt at høre, at du fandt bloggen imens du var i Paris, og at den/jeg forhåbentlig kunne supplere op med et par gode pariser-ideer, da du var her🙂
      Med dine mange pariserbesøg, må du næsten kende byen som din egen baglomme! Det er så fedt at komme til en by i udlandet, hvor man føler sig hjemme, men samtidig ved, at der er nye ting at opleve hver gang.

  2. Jep. det er netop det der er skønt. og alligevel lykkedes det en hver gang at finde en ny diamant. og så bare det at man ikke skal de samme steder som førstegangs turisten i paris. Ikke at der er noget galt med det. men de gange hvor jeg tænker at det er længe siden jeg har besøgt monmatre og tager derop. fortryder jeg det bittert. for selvom der er den skønnest udsigt og kirken er intet mindre end fantastisk. så bryder jeg mig ikke om at stå der med en mio andre turister. og jeg er altså stadig turist i paris.

    og hvad er det for noget grimt noget at skrive at du ikke kan li macarons mere… du skulle smage de triste udgaver der findes i århus og du ville føle dig taknemlig og spise en lækker macron hver dag:-)

    • Hej Heidi,
      ja, jeg ved godt, at det lyder helt absurd, at man/jeg kan blive træt af macarons. Men den er nu god nok, de frister mig slet ikke længere. Men bare rolig, de bliver ganske uden problemer erstattet af andre godbidder. Blandt andet dem på billedet (og andre!!!). Godt at vide, at hvis lysten til macarons skulle vende tilbage, skal jeg altså ikke spise dem i Århus🙂 Det er nu altid godt med en velmenende warning🙂

Skriv en kommentar

