KAPOW!

Jeg er vildt glad for mine læbestifter fra UNE i naturlige farver, som jeg fortalte jer om for ikke længe siden her. Men jeg er kommet ind i en periode, hvor jeg har lyst til at sætte knald på læberne med nogle hæsblæsende farver, og den slags farver er svære at finde i den økologiske genre, hvor næsten alt er holdt i naturlige toner. Så nu har jeg fundet lykken hos UNE’s storesøster Bourjois – som også forhandles hos favoritten Monoprix – og den hedder “Rouge Edition Velvet”. En hysterisk fuchsia-farvet og en laber hindbærnuance er nu kommet i hus. Og jeg skal love for, at der er kapow på produktet, som påføres som en gloss med aplikator, men som ikke er klistret og skinnende som gloss, men helt let og velouragtigt (deraf navnet!!!) i konsistensen og alligevel über koncentreret i farven og tilmed super holdbar. Hvis man ikke har lyst til trafikstoppende læber, kan man også bare duppe dem på til en mere moderat nuance, som også ser vanvittigt godt ud. Jeg regner med også at kyle den knaldrøde og den fersken/orange i kurven næste gang. Og sådan helt personligt, synes jeg, at kun mascara på øjnene, kapow på læberne og en sød bluse med sømandsstriber er en virkelig fin kombination og vel egentlig også typisk fransk. Se alle de fristende farver lige her. På billedet får I også et lille glimt af den 1. majs søde og lykkebringende blomstersymbol liljekonvallerne, inden de røg i Lyngbyvasen.
Bourjois-Rouge edition velvetENGLISH RECAP: “KAPOW”. I’m overly pleased with my lipsticks in natural colours from organic UNE, but my new obsession is lips in colours that say KAPOW! Generally you don’t find that kind of “noisy” colours in natural brands, so I turned to Bourjois – UNE’s big sister – where I found more than I was looking for. The “Rouge Edition Velvet” has an applicator like a gloss, but the product isn’t shiny or sticky but light and velvety and highly concentrated and intense in colour, and it stays on super well. I already have the screaming fuchsia and a pretty raspberry in stock, but I’m counting on adding a vibrant red and the cool peachy/orange to my collection as well. The product looks really great as well just dabbed on for a bitten lip effect – though bitten lips don’t turn peachy/orange – but you know what I mean! See all colours here.

2 thoughts on “KAPOW!

  1. Åh gode gamle Bourjois – ærgrer mig stadig over at man ikke kan få det i Danmark mere. Er det samme producent som Une?

Skriv en kommentar

