SJASKEN OG GRISEN

Det har simpelthen regnet og sjasket sådan i Paris i de seneste dage, at udendørsaktiviteter har været helt umulige. Desværre ser det ud til, at vi lige tager et par dage endnu med sjasken og pøsen før, at man igen kan komme ud og spankulere, tage billeder, spise is, lave picnic langs Seinen og alle de der andre gode sommeraktiviteter. Så når jeg ikke har været på arbejde, har den stået på regnforårsaget husarrest, hvor der er blevet drukket ufattelige mængder af te og læst bøger og blade og lyttet til en masse god musik. Og så har der været fuldt gang i produktionen af halskæder i grosgrainbånd, som jeg meget snart  – og stolt – nok skal vise frem på bloggen. Nå, ja, så har jeg jo heller ikke været helt ensom. En grisekage kom nemlig på besøg én af dagene. Jeg ved godt, at jeg har vist jer grisekager før, både med og uden briller, men jeg kan simpelthen ikke lade være med at tage billeder af dem, når de nu poserer så fint på mine tallerkner. Der er altså bare et eller andet uimodståeligt ved små lyserøde grise ikk’? Og man får altså lidt bedre samvittighed af at spise en grisekage end en vaskeægte og nuttet pattegris, og det var så lige min dårlige undskyldning for kagespisning!!!
GrisekageENGLISH RECAP: “RAINY AND PIGGY”. The weather has been all about rain, rain, and more rain the last couple of days, which has kept me from all sorts of activities like having a picnic by the Seine, eating ice cream in the sun, cosy walks and taking photos. Instead I’ve been at home with books and magazines, some good music and, oh yes, a little piggy paid me a visit as well. I know it’s not the first time, that I show you piggy cakes, but I can’t resist taking photos of them, when they pose so cutely on my plates. It actually gives you a much cleaner conscience eating a piggy cake rather than a real adorable piglet, which happened to be my best excuse for having cake!

4 thoughts on “SJASKEN OG GRISEN

  1. Sikke en fin lille grisebasse, der landede på din tallerken! Jeg tænkte på det samme på dit blogindlæg omkring pæoner fra en gang i sidste uge, da jeg i dag købte hele tre bunder med mig hjem – hvor de dog pynter og med den duft, kam det ikke blive bedre 😊 ved du forresten, om der måske produceres parfumer med pæoner som dufnote? Det ville være det bedste!
    God aften i regnfuldt Paris – her i Danmark har vi rundet de 25 grader, og er nu officielt gået i sommerstemming!

    Kh Mie

    • Åh, hvor skønt med hele tre bundter pæoner Mie. Ja, du kan få duftende pæoner på flaske både hos Guerlain og l’Occitane! Gud hvor er I heldige i Danmark med sommervejr og det hele. Her i byen må vi lige vente et par dage, til sommeren kommer tilbage. Måske jeg skulle købe et bundt pæoner for at få lidt sommerstemning i lejligheden🙂
      Nyd din sommeraften!

      K.h
      Mette

  2. Elsker dine billeder af de små buttede grisebasser, og alle de andre søde lækkerier du viser på bloggen. Jeg tænker ofte, at jeg ville blive kuglerund, hvis jeg boede i Paris. Der er fristelser på alle gadehjørner og mellem disse. En fordel ville være, at jeg ikke kunne få ondt i fødderne, fordi jeg så kunne trille rundt i byen.🙂 Håber du snart kan indtage gader og parker i tørvejr.

    • Jane, du er tankelæser! Jeg har nemlig i tankerne at lave et lille indlæg om farligheden ved de mange fristelser, byen er fyldt med. Ha, ha, jeg tror lige, at du har fundet løsningen på ømme fødder – at trille!🙂 Heldigvis ser vejret lidt bedre ud i dag – håber det varer!

Skriv en kommentar

