GLAM ROCK MORGENMAD

Forleden dag faldt jeg over en hel posefuld af italienske luksus stofprøver fra et tekstilagentur, der ligger i gården til en bekendts restaurant. De var åbenbart ved at rydde ud i lageret, og poser stod parat til udsmidning. Mit tingfinderinstinkt må have vejret ét eller andet, for jeg reddede en pose fra udsmidning og tænkte, at jeg ville kigge nærmere på det, når jeg kom hjem. Godt at jeg gjorde det, for da jeg åbnede posen, væltede det ud med store stofprøver med pynt, mønstre og guldtråd. Jeg kom fuldstændig i samme tilstand, som da jeg som lille pige fik foræret en hel bunke retrofine selskabskjoler, spadseredragter og andet pynt til udklædningstøj af én af min mors nære kollegaer. Det var ligesom at få en skatkiste foræret. Jeg aner fakstisk ikke, hvad jeg skal bruge alle disse stofprøver til, som i øvrigt ville gøre dronningen af Englands spadseredragter gule af jalousi, hvis ikke det var fordi, at de var gule i forvejen. Måske jeg kunne lave stofengle til jul, når den tid kommer, eller dækkeservietter i bedste Liberace-stil. Vi får at se. Men én af stofprøverne er ligeså stor som en dug og i et fuldstændig hysterisk miks af sølvtråde, leopardmønster, gul og blå, at den har potentiale som festlig picnicdug eller som funklende juletræstæppe. Her til morgen smed jeg den nu på bordet til morgenmaden og syntes, at det var en festlig måde at starte dagen på. Den ser faktisk meget glam rockagtig ud, så hvis yndlings glam rocker David Bowie skulle have lyst til at komme forbi til morgenkaffe, så er han da bare velkommen. I mellemtiden nynner jeg “The Jean Genie”, og synes, at glam rock morgenmad da bare er et hit.
Glamrock morgenmadGlamrockstofENGLISH RECAP: “GLAM ROCK BREAKFAST”. The other day I rescued a whole bag of Italian luxury textile samples from being thrown out. A textile agency, neighbour to a friend’s restaurant, were cleaning out in their stock, and I had a feeling that treasures could be waiting for me in that bag. And I was right! I have no idea, what I’m gonna make out of all of these leopard printed, gold and silver threaded samples, that would make the queen of England’s wardrobe highly jealous. I might make pretty angels for Christmas, when that time comes, or Liberace style placemats – we’ll see. One of the samples is as big as a tablecloth in a hysterical glam rock style with leopard print, silver, blue and yellow. I put it on the table for breakfast this morning to start the day in a festive andway. So if favourite glam rock artist David Bowie would want to pop by for a cup of coffee, he’s more than welcome. Meanwhile I’m hummming “The Jean Genie” and find that glam rock breakfast is just the thing.

4 thoughts on “GLAM ROCK MORGENMAD

Skriv en kommentar

