FORTOVSFRISTELSER OG ISSTAFET

I min gade kan jeg dårligt nok stikke hovedet udenfor døren uden nærmest at skvatte over alt muligt lækkert at spise. Så stik imod alle regler om at holde sig slank skal man ikke ud og røre sig, men hellere holde sig indendøre. Og nej, man bliver ikke liljeslank af et smut til blomsterhandleren – i hvert fald ikke i min gade. Nu er jeg langt fra den indesiddende type, og sommertemperaturerne er ekstra grundlag for fristelser, når chokoladebutikkerne og også konditoren sætter isstande udenfor på fortovet – så fejt! Og så bliver det altså ikke mindre fristende, når nu nabo-chokoladebutikken A la Mère de Famille disker op med deres egen hjemmelavede is, og jeg i går sad og så den vanvittigt spændende tennisfinale i fjernsynet mellem Maria Sharapova og Simona Halep, som styrtede rundt i det bagende solskinsvejr på Rolland Garros’ røde grusbane, og at man af ren solidaritet og indlevelse havde det næsten lige så varmt som dem. Så da der var to minutters pause, drønede jeg ned ad trapperne og købte en vanvittig lækker vaffelis med mangosorbet og sort sesam-is. Nøj, hvor smager sort sesam-is godt! Og læg lige venligst mærke til, at på trods af det varme vejr, og nok takket været min trappespurt, er isen ikke smeltet det mindste fra billedet, jeg tog på gaden, til billedet taget foran fjernsynet. Hvis isstafet med dørkodeforhindring plus trappesprint og spisning af stafetten var en olympisk disciplin, tror jeg egentlig godt, at jeg kunne klare det til en podieplads.
Is-A la mère de familleIs-A la mère de famille#2ENGLISH RECAP: “SIDEWALK TEMPTATIONS”. In my street I can hardly walk out of my front door without practically stumbling over delicious things to eat. So against all common sense it would be wiser not to go outside for some exercise and instead stay indoors. The hot summer weather doesn’t make things easier, since the chocolate shops and the pastry shop put up their ice cream stands outside on the sidewalk. So when watching the overly thrilling womens’ tennis finals yesterday, where Maria Sharapova met Simona Halep under a generous sun on Rolland Garros’ red clay court, I was feeling as warm as the girls on the court because of the action and some genuine solidarity. I ran downstairs during a two minute break to the chocolate shop “A la mère de Famille” to get an ice crem cone with mango sorbet and black sesame ice cream – and oh boy how yummy that black sesame ice cream is!!! Please notice, that I ran so fast, that the ice cream didn’t melt at all from the street photo till the in-front-of-the-tv-photo!

Skriv en kommentar

