ÆRT AF EN ART

Jeg har det sådan lidt med frugt og grøntsager, at falder jeg over nogen, som jeg aldrig før har set eller smagt, bliver jeg nødt til at købe dem. Forleden dag faldt jeg over disse lilla “grønne” ærter, som jeg virkelig aldrig har set før, og som på fransk hedder “Petits pois violets”. Måske har jeg bare rendt rundt med skyklapper på og fuldstændig ignoreret deres eksistens. Og måske sidder I nu i et hyggeligt hjørne af Danmark og siger: “Lilla ærter? Jamen selvfølgelig, dem spiser vi hver onsdag og til Sankt Hans!”. Hvad enten I kender dem eller ej, så får I lige et par billeder af dem, for jeg synes virkelig, at lilla ærter er noget så pæne. Smagsmæssigt bed jeg nu ikke mærke i nogen større forskel fra de grønne ærter, lige bortset fra, at de små af dem smagte bedst, da de store ærter kunne virke en anelse melede, men nu er jeg ikke ligefrem Cand. Ært, så hvis I kender den subtile smagsforskel, er I mere end velkomne til at lægge en “kommentært”.
Lilla ærter-Petits pois violets #2Lilla ærter-Petits pois violetsLilla ærter-Petits pois violets #3ENGLISH RECAP: “PURPLE PEAS”. Whenever I come across fruit and vegetables, that I’ve never seen or tasted before, I simply have to buy them. The other day I came across these purple peas not looking familiar at all. Maybe you guys have already seen them before, and I’m just the last one to discover them. Nevertheless here’s a couple of photos of them, because they’re just so pretty.

2 thoughts on “ÆRT AF EN ART

Skriv en kommentar

