GRØN DRIK UDEN SMAG AF KØKKENHAVE

Jeg elsker smoothies og laver dem rigtig ofte i mange versioner. Til gengæld har jeg det lidt sværere med visse af de grønne smoothies og juices med overvejende mange grøntsager i. Der skal helst være en del frugt i dem, jeg laver, ellers synes jeg, at det smager lidt for meget af køkkenhave. Jeg bryder mig heller ikke om tomatjuice af samme grund. Hos Nest, det lille vietnamesiske sted, som jeg for ikke så forfærdelig længe siden fortalte om af rigtig gode grunde, laver de en grøn sag på saftpresser, som jeg til gengæld er helt vild med. For selvom den er overvejende grøntsagsagtig med både spinat, agurk og selleri, hvor selleri normalt ville trække den godt i retning mod køkkenhave-smagen, så giver ananas, æble og citron den bare den helt rigtige drejning. Det er en rigtig lækker ganeforfrisker! Jeg har ikke prøvet at lave den hjemme endnu, men tænkte bare lige, at jeg ville give idéen videre, så I selv kunne prøve jer frem med de seks ingredienser: Spinat, agurk, selleri, æble, citron og ananas. Og nu vi er hos Nest, får I også lige et billede af desserten “Che chuoi”, som man enten elsker eller hader – personligt hører jeg helt klart i den elskende kategori: Tapioca perler og bananstykker kogt i kokosmælk med peanuts på toppen. Desserten serveres varm! Det ser lidt vællingeagtigt ud, men det smager bare skønt! Nest, som jeg anbefaler på det varmeste, kan I læse mere om og samtidig lige få adressen på her.
Nest-Green-2NEST-CHE CHUOIENGLISH RECAP: “GREEN JUICE NOT TOO VEGGIE”. I love smoothies and homemade juices, but I have a hard time with those too filled with veggies. I prefer mine pretty fruity. But this green number from Nest has the right combination of fruits and veggies, and I love it. It has spinach, cucumber, celeri, apple, lemon and pineapple in case you wanna try making it yourself. I love everything, they do at Nest, and the dessert Che chuoi with tapioca pearls, banana, coconut milk and peanuts served warm is no exception. Read more about Nest and get the address right here.

Skriv en kommentar

