HYLDEN OG KLATTEN

Jeg har købt nyt til lejligheden, og jeg er virkelig tilfreds med mine små køb, som jeg fandt hos “Chez Moi, Paris”, der er en butik, jeg ofte besøger, fordi jeg synes, at hele conceptet bag er sejt, hyggeligt og underfundigt. Butikken, som faktisk er en lejlighed i gadeplan, er beboet og betjent af en sød ung fyr ved navn Jean Baptiste, som sælger ud af alt, hvad der er. Derfor er det kun logisk, at butikkens navn betyder “Hos mig, Paris”. Der er nye ting som møbler, puder, små skulpturer, lækre magasiner, keramikfinurligheder og fotos af franske kunstnere, men også vintagemøbler og vaser og hvad Jean Baptiste nu er faldet over på loppemarkeder og andre steder. Desuden har han for nylig lavet nøgleringe, små søde notesbøger og totebags med butikkens navn på. Ofte, når jeg kommer forbi, sidder JB og spiser frokost med venner ved sofabordet, mens man tuller rundt i butikken, eller der bliver holdt rygepause på den røde bænk foran butikken/lejligheden, og der står også tit lidt opvask i køkkenvasken, og engang imellem er en sød lille gravhund på visit og får sig en lur midt på gulvet. I det hele taget er det ret cool – and I like it! Jeg købte én af de søde enkle hylder, som jeg regner med skal hænge over skrivebordet med en plante og lidt andet hyggeligt på. Egentlig er det bare to enkle, sorte hyldeknægte med en plade af OSB, som generelt er så billigt træ, at man får det smidt i nakken, når man besøger en trælast, men jeg synes, at det er så fint og reliefagtigt. Og så kunne jeg bare ikke stå for keramikklatten, som går under betegnelsen keramikspejl, og som har ét eller andet børnehavehyggeligt og hjemmelavet over sig. Klatten skal nok hænge over eller under den nye hylde, når hylden ikke længere ligger og flyder usamlet på mit gulv, som på det sidste billede. Næste køb bliver måske en fin, fin japansk tekande med træhank, måske en skammel af træ og beton eller noget andet hyggeligt, som Jean-Baptiste har støvet op. Et par af de omtalte ting kan I se lige her.
CHEZ MOI, PARISCHEZ MOI, PARIS-Nøgleringe-CHEZ MOI, PARIS-KERAMIKSPEJLCHEZ MOI, PARIS-2CHEZ MOI, PARIS-Hylde+KeramikspejlENGLISH RECAP:”THE SHELF AND THE BLOB”. Feeling at home while shopping is quite easy at “Chez Moi, Paris”, because Jean-Baptiste the super nice owner of the place actually lives in the boutique and sells out of everything he’s got in his home. When you stop by he might be having lunch with friends at the sofa table, or having a cigarette break outside while you’re strolling around in the shop, and a cute dachshund visiting might be having a little nap on the floor. The whole place is just oozing with a cool and laid back atmosphere, that I really like. In the boutique/appartment you’ll find new stuff like furniture, sculptures, ceramic things, great magazines but also vintage things, that JB has tracked down on flea markets or other places. I got myself a cute little shelf made of a OSB board and simple black brackets and also bought the ceramic blob, which is meant to be a ceramic mirror. Next on the list is a small Japanese teapot or a stool of wood and cement or another recent found of Jean-Baptiste’s. See some of the things in the small webshop or simply pop by the appartment – it’s worth it!

CHEZ MOI, PARIS
25, rue Hérold
1. arrondissement
Métro: Etienne Marcel, Sentier, Les Halles, Palais Royal
Åbningstider/Opening hours: Tirsdag (tues) – Lørdag (sat) 11.00-20.00. Søndag (sun) 14.00-16.00

Skriv en kommentar

