DEN SKØNNE FOREBYGGELSE

Disse to skønhedsprodukter har i den seneste tid stået i forreste række på min gør-mig-skøn-hylde. Fællesnævneren for dem begge er, at de er propfyldt med antioxidanter, som vist skulle være langt mere egnet som våben end en bazooka i kampen mod rynker og andre aldersfnatterier og alligevel med masser af power. Det ene fra det franske supermærke Caudalie er en øjencreme, som også kan bruges på læberne. Synes egentlig, at det ville have været smart, hvis man også kunne bruge den på næsen, når man fra øjnene alligevel skal den vej nedad, med mindre selvfølgelig at Caudalie har planer om at markedsføre en næse/ørecreme. Jeg forventer altid en hel del af en øjencreme, men er egentlig aldrig blevet fuldstændig overvældet af dem, jeg har prøvet, men denne klarer foreløbig cuttet super fint, med en kanondrøj og behagelig konsistens. Jeg synes tilmed, at den får min concealer til at lægge sig rigtig pænt, og på læberne er den helt fjong. Hvis den så ovenikøbet forebygger rynker, hvad tiden vil vise, er den faktisk et rigtigt godt køb. Favorit nummer to er en blomstervandsspray fra økologiske Melvita med en effektiv blanding af roser og hyben fra hunderose, som både fugter, forfrisker og hvis alt går efter planen, forebygger mod alderstegn. Jeg har læst et eller andet om, at sidde foran en computer i længere tid får ens hud til at blive grim og kedelig, så når jeg har siddet der (Alt!!!) for længe, giver jeg lige ansiget et sprøjt med den, og så dufter den tilmed underskønt af rigtige roser og slet ikke sådan noget toiletspray-agtigt noget. Jeg bruger den også om aftenen som sidste plejepift, inden jeg går i seng, for så er det næsten ligesom at falde i søvn i en rosenhave, hvilket er superskønt, sålænge det ikke udvikler sig til en Tornerosesøvn, for så kommer jeg vist for sent på arbejde. Øjencremen fra Caudalie, som bærer navnet “Polyphenol C15 – crème yeux & lèvres” finder i billigst hos CityPharma til 20,89€, og Rosensprayen ved navn “Brume de beauté rose bio” finder I i Melvitas butikker til 9,9€. Et af mine andre flittigt brugte produkter fra Melvita kan I læse mere om her. Som I kan se på billedet, er keramikklatten, jeg købte for nylig, ikke kommet op at hænge endnu, men agerer svanesø på billedet, selvom svanen egentlig er en trane.
Melvita-Brume de beauté rose bio-Caudalie-Polyphenol C15Caudalie-Polyphenol C15-YoughurtglasENGLISH RECAP: “TWO WITH GREAT EXPECTATIONS”. Recently these two products have been occupying the front row on my make-me-beautyful-shelf. They have in common, that they both are loaded with antioxidants, which supposedly is a much better weapon againts wrinkles and other age unlikes, than a bazooka, but still with lots of power. I’m never really overwhelmed with any of the eye creams, I lay my eyes on, but this one from Caudalie, which is a two-in-one product providing eye and lip care is doing super well so far, and I really like how easily my concealer is applied aftewards. The rose spray from organic Melvita is a real skin refreshener and hydrator, and it smells just as incredible as a rose garden.

7 thoughts on “DEN SKØNNE FOREBYGGELSE

  1. Caudalie er virkelig guf for huden! Jeg har slæbt en masse med hjem fra mit ophold i Frankrig, og min hud stråler🙂 det kan jo opstøves i Danmark, men er selvfølgelig billigere i Frankrig, men hvilken fantastisk undskyldning til at tage en smuttur til Frankrig, dem kan man jo ikke tage for mange af!😉

    Ha’ en dejlig dag,
    Kh Mie

  2. Hvor dejligt at du fandt gode Caudalie-sager, som helt sikkert er meget billigere i Frankrig. Ved store indkøb er flybilletten vel nærmest sparet🙂 Hvordan gik det på sprogskolen, og havde du en god tur til Paris med din familie Mie???
    Kærlig hilsen

    Mette

    • Hamstringen var måske grunden til en smule overvægt på hjemturen, men betale skulle jeg ikke, så min fyldte kuffert kørte videre på båndet, hihi🙂 jeg havde den skønneste måned, tak, hvor mine forældre og jeg nød Paris, der dog bød på lidt koldt vejr de første par dage, men der er altså noget over Paris i regnvejr, som er ekstra smukt, og vi boede på det hyggeligste, franske, gamle hotel, hvor de til morgenmad servede det bedste brød, jeg i mit liv indnu har smagt, mums! Vi fandt også nogle super restauranter, hvor franskmændene selv kom og spiste, så det var herligt! Derefter tog jeg videre til Tours, og havde et super dejligt sprogophold, hvor jeg virkelig fik lært en masse! Jeg blev så glad for det, at jeg også planlægger at tage tilbage igen næste år, men så for et længere ophold enten hele sommeren eller en måned, så jeg kan blive endnu dygtigere til fransk, for det ligger jo ikke just tæt på det danske, så i sær sprogdelen kan drille, men det skal nok komme, for jeg har fint styr på forståelse og grammatik, så det er herligt🙂
      Håber du har nydt en dejlig sommer – I har fået ferie lidt senere end i Danmark, ikke sandt?
      Ha’ en dejlig dag, Kh Mie

      • Det lyder bare skønt Mie. Godt at du fik en god tur og fik lært en bunke fransk🙂
        Jo, du har ret, franskmændene tager ofte på ferie i august. Skoleferien starter dog tidligere end det, men varer to måneder!!!!!!
        Kærlig hilsen
        Mette

      • Det har virkelig været en givende tur på mange punkter!🙂 det lyder ikke så ringe at være franskmand, slet ikke nej, det må blive mig en dag, hihi!

        God aften, kh

  3. Jeg ville lige høre, om du også din første tid i Frankrig oplevede stirrende blikke fra franskmændene, eller om du minder mere om den selv, for jeg har aldrig mødt så mange blikke på så kort tid, hihi. Det kunne måske skyldes, at jeg er høj, har blå øjne og lyst hår…😉
    Jeg fik også købt en af de dyre duftlys, som bare minder mig så dejligt om Paris og alle dens herligheder! Kh

    • Ja, franskmændene har en tendens til at stirre lidt mere end danskerne🙂 Din beskrivelse af dig selv lyder som om, det også kunne have givet grund til lidt ekstra stirren🙂
      Godt du fik dit lys. Det kommer til at sprede pariserduft i mange timer hos dig.
      Kærlig hilsen

      Mette

Skriv en kommentar

