GULERODSEFFEKTEN

Franskmændene påstår, at man bliver elskværdig af at spise gulerødder: “Les carottes ça rend aimable”. Udtrykket udspringer fra det faktum, at gulerødder er det bedste middel til at få umedgørlige æsler til at gå fremad. Nu er det ikke fordi, at jeg ikke vil gå fremad, tværtimod, men jeg indrømmer da gerne, at kunne være et temmeligt stædigt æsel i andre situationer. Så planen er, at gulerødderne i forskellige farver fra min yndlingsgrønthandler i rue du Nil skal bode lidt på det, og jeg dermed inden længe kan bryste mig af at være super duper elskværdig. Hvis det virker, skal I nok få besked.
Gulerødder-CarottesGulerødder-Carottes-2
ENGLISH RECAP: “THE CARROT EFFECT“. The French claim that eating carrots will make you kind: “Les carottes ça rend aimable”. The expression is based on the fact, that a carrot is the best way to make a stubborn donkey move forward. I have no problem with moving forward, but admit being a stubborn donkey in other situations. Maybe these coloured beauties from my favourite veggie store in rue du Nil could turn me into a super kind person. If it works, I’ll let you know.

Skriv en kommentar

