JEG GLÆDER MIG TIL…

Lige nu har jeg egentlig slet ikke lyst til at se frem i tiden, og i hvert tilfald slet ikke tænke på efterår, og selv ikke gulerødderne fra forrige indlæg, kan gøre mig mere medgørlig på det punkt. Grunden er ganske simpelthen den, at vi efter at have haft en møgdårlig sommer nu ser ud til at få rigtigt dejligt vejr i hele næste uge, og måske længere end det med temperaturer på op til 28°. Hvor skønt bliver det lige, og er der bare noget bedre end en solrig sensommer? Så derfor vil jeg bare have, at den kommende uge, og gerne mere til, skal fylde så meget som en hel måned med minimum seks kvarter i hver time – mindre kan bare ikke gøre det! Derfor gider jeg lige nu slet ikke høre tale om efterårsmode, hjemmestrik, simreretter og andet i den dur. Meeeeeeeen, så var det jo, at jeg kom i tanke om, at én af Grand Palais’ helt store efterårsudstillinger med den fantastiske japanske kunstner Hokusai, som jeg er fuldstændig betaget af, starter den første oktober, og så kan jeg jo ikke andet end glæde mig til den tid alligevel. Og er plakaten til udstillingen lige flot eller hvad? Så skriv endelig udstillingen på jeres to-do liste, hvis I gæster Paris til efteråret, ikke mindst fordi, at en del af de udstillede mesterværker aldrig mere vil komme udenfor Japans grænser efter 2015 på grund af deres skrøbelighed. Læs mere om udstillingen og forudbestil billetter lige her.
Hokusai_Grand PalaisENGLISH RECAP: “LOOKING FORWARD TO…”. I’m really not interested right now in hearing about autumn fashion, home knitted sweaters or recipes for stews because this week the weather is gonna be pretty much fabulous and summery with temperatures up to 28°. After the miserable summer we had, I intend to enjoy it like a summer holiday and not have in mind, that autumn is approaching. But then again I can’t help looking forward to one of Grand Palais’ big autumn exhibits with the incredible Japanese artist Hokusai starting in october. Don’t miss it, if you’re in town later this year. Read more about it and prebook your tickets right here.

4 thoughts on “JEG GLÆDER MIG TIL…

  1. Kære Mette

    Jeg har det på nøjagtig samme måde – i stedet handler det om at nyde de sidste varme stråler og bare være i nuet… glad for din ferie i Skagen var god og tak for flotte billeder (altid flotte billeder)🙂

    Mange knus
    Marianne

  2. Ved du hvad – der er ikke mange måneder tilbage i 2014 og jeg skal snart et smut til Istanbul, så skal vi ikke sige at jeg besøger Paris i foråret 2015🙂 Tiden går stærkt og jeg ved bare, at det vil blive hyggeligt og sidde der ved Seinen eller hvor vi nu placerer os og sludre. Sidder allerede og smiler ved tanken🙂 Lad os lige finde ud af noget – Paris er jo altid en god idé, som Audrey Hepburn vist sagde🙂

Skriv en kommentar

