VISIT AF DE KÆRE

Nøj, hvor har jeg været meget lidt blogaktiv på det seneste, og det er absolut ikke lysten, men nærmere tiden, der har været lidt i underskud. Men jeg håber at kunne rette lidt op på det, da jeg har fri i et par dage og lige har fået mine forældre ind af døren på fransk visit. Så mon ikke jeg skulle kunne få knipset et par billeder af vores færden og spisen. Så med kære gæster til frokost skulle den funklende glamrock-dug på, og godter fra naboostemanden, yndlingsslagteren og yndlingsgrønthandleren kom på bordet. Til dessert havde jeg improviseret en lille sag, som heldigvis blev rigtig vellykket. Men det kan nu heller aldrig gå helt galt, når bunden er god, og det er super konditor og chokomand Jacques Genins tærtebundsopskrift med garanti. Jeg har altid en portion af den liggende i fryseren, så man lige kan smække en tærte sammen på ingen tid, eller som i dette tilfælde som base for små kager med lakridsflødeskum, hvid chokolade og masser af friske brombær. Tærtebundsopskriften hører egentlig til Jacques Genins legendariske og min absolutte yndlingscitrontærte, som I kan få opskriften på lige her, men bunden er så lækker, at det ville være synd kun at bruge den til citrontærte. Ha’ en fantastisk søndag alle sammen, med eller uden tærtebagning.
Kager med lakridsflødeskum-BrombærENGLISH RECAP: “THE DEAR ONES ON A VISIT”. I haven’t been very blog active lately. It hasn’t been of lack of interest but simply a lack of time. I hope I’ll be able to make up for it since my family is in town this week, and I therefore hopefully will be able to snap some photos of our Parisian whereabouts. On the pic you’ll see my little improvised cakes, that turned out really well topped with whipped cream with liquorice, white chocolate and blackberries. Have a great sunday everyone.

Skriv en kommentar

