KANALHYGGE OG AFSLAPNING

I tirsdags, da vejret var helt uendeligt godt, og efter at have spist en super lækker frokost på et sted, jeg selvfølgelig deler med jer, inden I når at tælle til en halv million, tog min kæreste og jeg mine forældre med ud på en hyggelig lille sejltur. Siden maj måned har man kunne leje de sødeste små både ved Bassin de la Villette, hvor man selv får lov at være skipper. Man kan være op til 5, 7 eller 11 personer i dem. Vi var fire i en femmerbåd, og havde lejet båden i to timer, som viste sig at være lige så afslappende som 9 timers yoga eller en omgang meditation i et tempel i Indien. De små både sejler i vandsneglefart, der får al bytravlhed til at prelle af og gav os masser af tid og ro til at kigge på omgivelserne og til at nyde de medbragte drikkevarer og småkager. Alt efter hvor mange timer, man lejer bådene, kan man vælge at sejle ned af Canal Saint-Martin og komme igennem sluserne, eller gøre som os og sejle op ad Canal de l’Ourcq. Vi har nemlig tidligere været igennem sluserne med turistbåden fra Bastille. Hvis man skal sejle i weekenden, skal der reserveres i forvejen på Marin d’Eau Douces hjemmeside lige her eller telefonisk, men i løbet af ugen kan man leje direkte på stedet uden problem. Hjemmesiden er for øjeblikket kun på fransk, men skulle meget snart blive oversat til engelsk også. Vi gav 70€ for to timer.
Bådudlejning-Marin d'eau douceBådudlejning-Marin d'eau douce-2Langs Bassin de la VilletteBro-Canal de l'OurcqLangs Canal de l'OurcqBro- Canal de l'OurcqCanal de l'OurcqENGLISH RECAP: “CHILL OUT ON THE CANAL”. If you need to wind down and spend some time with friends or family, you should definitely become your own captain and rent one of the little boats at the Bassin de la Villette and stroll up and down the Canal Saint-Martin or the Canal de l’Ourcq at the pace of a water cycle. It is so relaxing and so cool to look at the surroundings passing by. Bring food and drinks for a cozy little canal picnic. If you want to rent a boat during the weekend, you need to reserve in advance on the Marin d’Eau Douce website or by phone, but during the week you can easily rent your boat on the spot. We paid 70€ for two hours in a boat for up to five people. Other boats can take up to seven or eleven people on board. The website is for now only in French, but an English version is on its way.

MARIN D’EAU DOUCE
Bassin de la Villette
37, quai de la Seine
19. arrondissement
Métro: Riquet
Tel. + 33 (0) 1 42 09 54 10
Åbningstider/Opening hours: Mandag (Mon) – Søndag (Sun) 9.00 – 22.00.

 

5 thoughts on “KANALHYGGE OG AFSLAPNING

  1. Tak for turen. Jeg MÅ altså snart en tur til Paris igen, men indtil da må jeg nyde din blog med skønne fristelser, fristende billeder og gode inspirerende tips. Nyd Paris lidt for mig, ikk?

    • Hej Jane,
      helt i orden, jeg nyder Paris lidt for dig, indtil du selv kan gøre det.
      Mon ikke jeg snart skulle nyde en lækker kage for dig???
      Ha’ en dejlig dag.
      Kærlig hilsen

      Mette

  2. Åh jeg vil snart en tur “hjem” til Paris. Det er lige netop ved canal Ourcq vi lejer en lejlighed så tit vi kan komme afsted med det, så jeg længes når jeg ser disse billeder af the hood🙂.

Skriv en kommentar

