GLÆDEN VED PAPIR MED TRYK

Selvom jeg elsker at tulle rundt på nettet og kigge på smukke billeder af det ene eller andet, så kan det bare ikke slå glæden ved at sidde med et lækkert magasin i hånden, hvor der er blevet kræset for layout, og hvor papiret er sådan noget lækkert og tykt noget at røre ved, og som samtidig giver en rigtig flot finish til fotos ved at være mere mat i det. Nå, ja og så er duften af papir heller ikke at kimse af, præcis som når man går i gang med en ny bog – elsker den duft! To af mine absolutte yndlingsmagasiner, som egentlig mere er “mooks” (magazine + book), da de kun udkommer to gange om året og er så tykke og kræsede lækre i indbinding og papirkvalitet, at almindelige ugeblade/modeblade bare kan gå hjem, bærer navnene “Self Service” og “Cereal”. “Self Service” er fransk og handler om mode på en drønlækker og tendensskabende facon, og det udkommer altid lige op til den parisiske modeuge i september og i februar/marts. “Cereal” er engelsk og handler om rejser, arkitektur, mad og andre livstils-emner med nogle sindsygt flotte billeder. Den drøn dygtige danske fotograf Line Klein bidrager ofte og med god grund til Cereal. Begge disse smuksager køber jeg på favoritstedet “Ofr”, som har det lækreste udbud af magasiner og bøger om design, mode, foto og arkitektur. Jeg kan stå der i hundrede år og bladre og bladre og bladre i alt muligt, der egentlig ikke var det, jeg var kommet for at købe. Forleden faldt jeg i svime over en bog om restaurant-indretning! Hvis I også er vilde med de ovennævnte emner, vil I elske Ofr.
Self Service-Cereal MagazineOfr. LibrairieCereal MagazineENGLISH RECAP: “THE JOY OF PRINTED PAPER”. Despite how much I love looking at gorgeous images of all kinds of stuff on internet, it simply can’t beat the pleasure of sitting with a magazine with an incredible layout printed on thick quality paper of an almost matte kind. Not to mention, that the smell of new paper adds to the pleasure as well. Two of my favourite magazines, or rather mooks, are the French “Self Service” about fashion and the English “Cereal” about travelling, architecture, food and other lifestyle topics. They both have incredible photos, and for sure never end up in the paper bin. For favourite magazines you need a favourite bookshop, and mine is definitely Ofr. that specializes in tons of magazines and books about design, fashion, photo, architecture and more. If you’re interested in those things as well, you’ll love Ofr.

Ofr.
20, rue Dupetit-Thouars
3. arrondissemnet
Métro: Temple, Arts et Metiers
Åbningstider/Opening hours: Mandag (Mon) – Lørdag (Sat) 10.00 – 20.00. Søndag (Sun) 14.00 – 19.00

4 thoughts on “GLÆDEN VED PAPIR MED TRYK

  1. Dine nyindkøbte magasiner/bøger ser vildt lækre ud. Man (jeg) kan næsten blive helt andægtig, når man slår op på første side i en ny bog/magasin. Jeg har flere gange grebet mig selv i at føre hånden næsten kærtegnende hen over en spritny bog. God fornøjelse med herlighederne og rigtig god weekend🙂

    • Du rammer plet Jane, det der med lige at ae den nye bog hører helt klart med til glædes-ceremonien🙂 Man gør det faktisk helt uden at tænke over det.
      Nyd din søndag! – min ser ud til at blive blåhimmelsk med sol og 25°🙂
      Kærlig hilsen

      Mette

  2. Hey Mette, super fin blog du har! Det er SKØNT at man lige kan få en mundret portion Paris, når man ikke kan være der selv. Dejlig at se at du holder af magasiner. Jeg kan se at vi deler interessen for Cereal, der er ikke noget som et fokuseret magasin. Hvis du skulle få lyst til at bladre i noget ‘lignende’, så udgav vi i foråret det første nummer af Cold North. Et magasin der fejre skandinavisk og dansk ‘craftsmanship’ – du kan se mere på coldnorthmag.com. Jeg sender gerne nummer to ned til dig når det udkommer om 5 ugers tid. Så kan du prale lidt af hvor dygtige håndværkere vi har heroppe nordpå.
    Alt godt,
    Brian

    • Hej Brian,
      tusind, tusind tak for blog-ros. Ja, Cereal er et super magasin, og det er den tilhørende blog virkelig også. Jeg elsker at bladre og scrolle i og hos Cereal. Hvor er det bare et flot magasin Cold North!!!! Jeg tullede rundt på hjemmesiden i går og blev meget begejstret, for hvad jeg så. Det er helt vildt sødt af dig, at du tilbyder at sende det nye nummer, når det udkommer. Jeg glæder mig meget til at føle på papiret, se fine billeder og læse gode artikler om skandinaviens dygtige håndværkere. Jeg kunne se på jeres forhandlerliste, at Cold North kan købes hos suveræne Yvon Lambert. Jeg har hørt, at dette seje sted desværre står til lukning, så jeg håber at du/I får fundet en anden cool pariser-forhandler. Måske Ofr eller Chez Moi Paris. Så snart jeg modtager Cold North, skal jeg med glæde vise det til J-B hos Chez Moi Paris.
      Jeg sender dig lige en mail senere i dag med min adresse.
      Ha’ en fantastisk weekend.
      Mette

Skriv en kommentar

