BOB BAGER BAGELS

Jeg synes, at en friskbagt bagel smager uendeligt godt, det er bare ret sjældent, at man får dem friskbagte nogen som helst steder. Men så er det jo dejligt, at vi her i byen kan regne med Bob og hans Bake Shop. Amerikaneren Marc “Bob” Grossman går ind for sund og vegetarisk mad og drikke og har længe været populær med sine to steder “Bob’s Kitchen” og “Bob’s Juice Bar”. I juni føjede han Bob’s Bake Shop til listen, og her kan man bide tænderne i lækre bløde og friskbagte bagels med lækkert sundt vegetarisk fyld og en enkelt afstikker med røget laks i omgivelser, jeg med min veninde Raphaële blev enige om var en mellemting mellem en diner på en amerikansk motorvej og en kantine: Mellembrunt træværk, lysegule formica bordplader, grå linoleumsgulve og leverpostejsfarvede sofaer. Desværre ligger stedet absolut ikke i centrum, men hey, 30 minutter i metroen, fra hvor jeg bor, for at spise hullet brød, er vel ok, når man nu har fri, hungrer efter en bagel og har masser af tid til at sludre og dele bagels og kager med en god veninde til frokosttid. På billederne er det løgbagel med grillede gulerødder, hummus, spirer og marinerede løg, sesambagel med røget laks og cream cheese, en cookie med grøn te og chokolade og et stykke gulerodskage.
Bob's Bake ShopBob's Bake Shop-2Bob's Bake Shop-3Bob's Bake Shop-4Bob's Bake Shop-5Bob's Bake Shop-6ENGLISH RECAP: “BOB BAKES BAGELS”. There’s nothing like a freshly baked and soft bagel, but those ones are hard to find in Paris. But thanks to Bob, a haven for bread-with-holes loving people is greeting you in a highway diner/canteen kind of atmosphere: Brown wood, pale yellow table tops, grey linoleum and paté coloured sofas. “Bob” (Marc Grossman) is the man behind healthy and popular spots “Bob’s Kitchen” and “Bob’s Juice Bar” and since June “Bob’s Bake Shop”. Unfortunately the Bake Shop is situated in a place, that’s far from central. But hey, 30 minutes on the métro from my place, on a day off, when lusting for bagels and having all of the time in the world to spend with a good friend and share a bunch of Bob’s delights really is ok. The pics show, what we munched our way through for lunch the other day: Onion bagel with grilled carrots, hummus, sprouts and marinated onions. Sesame bagel with smoked salmon and cream cheese. Carrot cake and a cookie with green tea and chocolate. The final word is Yum!!!!!

BOB’S BAKE SHOP
Halle Pajol
12, Esplanade Nathalie Sarraute
18. arrondissement
Métro: Marx Dormoy
Åbningstider/Opening hours: Mandag (Mon) – Fredag (Fri) 8.00 – 16.00, Lørdag og søndag (Sat and sun) 8.00 – 18.00.

2 thoughts on “BOB BAGER BAGELS

  1. Kære Mette
    Nu, hvor din blog ikke bare omhandler produkter fra skønhedsindustrien, men også gastronomiske emner, kunne du næste fortjene en ny (under)titel:
    Mettes Paris, Blogueuse culinaire
    Hvis du så ellers kunne løsrive dig fra Frenchie og lignende hippe steder, vil jeg anbefale Caillebotte, 8 Rue Hippolyte Lebas, hvor min kone og jeg spiste for nylig.
    Og skulle du/I bevæge jer helt over til 11e, så bemærk lige Cave de l’Insolite 30 Rue de la Folie Mericourt eller Au Passage, 1 bis passage Saint-Sébastien. Begge steder med travle, men meget søde tjenere m/k. Og så er der osse den ægte italienske come a casa 
7 rue pache – alene interiøret, men så sandelig også retterne, der bestemt ikke bare er pizza eller lasagne (er det lasagne, er der en ganske anderledes version).
    Sker det, er jeg spændt på at læse din omtale af bare et af stederne.
    mvh
    PS Interessant det du skrev om småbådene oppe i Villette-basinet.

    • Kære Monsieur Pedersen,
      hyggeligt at høre fra dig igen. Siden sidst, vi snakkede sammen her på bloggen, har jeg været på Caillebotte – et skønt sted! – og Au Passage, giver jeg dig selvfølgelig også ret i, er et dejligt sted. Til gengæld har jeg ikke været på hverken Cave de l’Insolite eller Come à Casa, men det lyder som to fristende steder. Tak for grønt lys til dem begge! Jeg håber snart at kunne spise frokost ét af stederne, da jeg ikke længere tager kamera med til aftensspisning – aftenlys på restauranter får generelt maden til at se klam ud på billeder.
      Jeg håber, at du/I ellers havde en rigtig god tur til Paris.
      Puh ha, tør ikke rigtig sætte “blogueuse culinaire” som undertitel på bloggen, for så hænger jeg jo på den ikk’! Jeg kunne jo også risikere, at læserne tror, at skønhedsprodukterne er spiselige🙂

      A bientôt!

      Venlig hilsen

      Mette

Skriv en kommentar

