TRE SKØNNE FRA APOTEKET

Vi er kommet rimelig godt ind i den sæson, hvor forbruget af håndcreme og læbesmørrelse ligesom fordobles p.g.a. vind, koldere temperaturer og centralvarme, så jeg synes lige, at jeg ville byde ind med et par gode fund fra apoteket, nærmere betegnet City-Pharma, som jeg altid henfører til p.g.a. det enorme udvalg og de vanvittigt gode priser.
Embryolisse-Weleda-Marvis

·Kultmærket Embryolisse, som flere af jer sikkert allerede kender og bruger flittigt i form af kultcremen Lait-Crème Concentré, som jeg tidligere har skrevet om her, er på banen med et nyt og super praktisk to-i-et produkt: En lille tube med 20 ml af den føromtalte fugtighedscreme og ude i spidsen en gloss til læberne. På trods af, at jeg ikke bryder mig om pailletter på læberne, er jeg faktisk super glad for glossen alligevel, for pailletterne er så små, at de bare får læberne til at få et rigtigt pænt skær, og de bliver tilmed rigtig bløde, da glossen indeholder shea butter, macadamiaolie og e-vitamin. Det er absolut et super godt og praktisk produkt altid at have i tasken eller med på rejse. Pris for Lait-Crème Concentré + Gloss: 9,95€

·Når det kommer til håndcremer og læbepomader, er jeg generelt meget lidt trofast, da jeg elsker at prøve nye sager, og med det kæmpe udvalg, der er at finde på de franske apoteker, ville det jo være tåbeligt at gå glip af noget. Men med en håndcreme i tasken, én på badeværelset og én på arbejdet og gerne af forskellig art, kan det jo ikke undgås, at der til tider vil være gengangere. Den citrusduftende håndcreme fra det tyske naturmærke Weleda snupper jeg en gang i mellem, fordi jeg synes, at den dufter forfriskende og lidt opkvikkende og derfor er god at have med på arbejde. Grunden til at jeg også nævner Weleda, er at mærket koster nul og niks hos City-Pharma i forhold til, hvad I skal give for det i Danmark. Citrushåndcremen koster her i byen 5,5€, hvor I derimod skal betale mellem 60-70kr for den i Danmark. Er I også vilde med Weledas cremede og lækre shower gels får man dem tit smidt i nakken i sampakninger med to eller tre styk i til spotpriser og deres populære mandelolie ligger på bare 10,30€. Men udover Weledas håndcreme er det faktisk bare en god idé lige at tage på en rovtur på City-Pharmas håndcremehylder til højre for betalingskasserne i stueetagen. Der er rigeligt at vælge i mellem: Bioderma, Uriage, Avene, Nuxe, Caudalie, Ictyane…….Flere af mærkerne kører konstant med tilbud på to håndcremer til cirka 5€. Læbepomadehylderne er lige så fristende og samtidig naboer til håndcremehylderne.

·Den lilla tube tandpasta skulle også bare med på billedet, da det er min yndlingstandpasta. Den er med jasminsmag, og jeg elsker den. Marvis tandpasta er bare et hit i det hele taget for smag og for pænhed. Dem med lakrids, mynte, ingefær eller kanel ryger da også tit i City-Pharmas enorme røde indkøbskurve, selvom jasmin nu er min all time favourite. Pris: 4,99 €. Hvis I nu ikke lige står og skal til Paris for at købe tandpasta i City-Pharma, så sælger Hill Street på Blegdamsvej 30 i Kbh. N alle Marvis tandpastaerne i både mini og normalstørrelsen til super gode priser. Bare et lille tip!

ENGLISH RECAP: “THREE BEAUTIES FROM THE PHARMACY”. We’re entering the season where the wind, cold weather and central heating make us consume a whole lot more of lip balm, hand cream and moisturizers. So I thought I’d pop in with a few goodies from the pharmacy City-Pharma, that I always refer to for its enormous selection and incredibly low prizes. Embryolisse the brand behind the cultish moisturizing cream “Lait-crème concentré” is out with a new and brilliant product. It’s a two-in-one product containing 20 ml of the cult-moisturizer and a slightly sparkling lip gloss at the far end, that makes your lips shiny and oh so soft from macadamia oil, shea butter and vitamine E. It’s just the perfect little product to always carry in your bag or when travelling. Prize: 9,95€. The hand cream with its fresh and uplifting citrus fragrance from the German natural brand Weleda is just one out of many hand creams, I purchase from the massive range at City-Pharma counting brands like Uriage, Bioderma, Caudalie, Nuxe, Avene, Ictyane………The whole range of Weleda is actually very cheap here as well, so you might wanna stock up on their gorgeous and creamy shower products, their popular almond oil and so on. The hand cream is 5,5€. The purple toothpaste from Marvis with jasmin flavour joined in on the photo as well – its my all time favourite. I actually like all the flavours: Ginger, mint, liquorice, cinnamon but jasmin is the winner to me! Get them all in mini sizes for travelling or large ones for daily use, and they will also look pretty in your bathroom.

 

6 thoughts on “TRE SKØNNE FRA APOTEKET

  1. Når du skriver om dejlig kage, net fra Monoprix, kunst, lækre cremer og andre gode sager fra City-Pharma, bliver jeg mere og mere overbevist om, at jeg snart må til Paris igen. God weekend🙂

  2. Også jeg vil gerne til storbyen igen, det er meget inspirerende med de mange lækre produkter!

    • Det har du ret i Mette! Alle dem som har været på rovtur i City-Pharma, vil være enige i, at det er meget sjovere og i øvrigt også langt billigere end at tulle rundt på nettet og proppe noget i en virtuel kurv. Dertil skal det dog siges, at Natur og Helse ser ud til at ligge i den billigste danske kategori, men de slår ikke City-Pharma. Nu ved jeg ikke, om du får set denne kommentar, da mit svar er meget forsinket på grund af min lange blog-pause, men du får lige et par fristende priseksempler på Nuxe produkter. Den legendariske tør olie Huile Prodigieuse plejer jeg at shoppe for cirka 18€ = cirka 135kr. Hos Natur & Helse koster den 220kr, og hos Matas ligger den cirka på 275kr. Læbepomaden i stickform findes hos City-Pharma ofte i en sampakning med en 30ml håndcreme til lige under 5€ = cirka 37kr. Hos Natur & Helse koster læbepomaden alene 44kr, og hos Matas ligger den på over 50kr. Så nu tænker jeg, at hvis du nu skulle komme et smut til Paris og shoppe igennem i Nuxe-produkter, så ville du faktisk spare udgiften på din flybillet🙂 Lyder det lige fristende eller hvad?

      Mange pariser-hilsner

      Mette

Skriv en kommentar

