BRUNCH MED MIG!

På søndag “leger” jeg brunch med min gode veninde og tidligere kollega fra restaurationsbranchen Raphaële. Vi snupper en bekendts restaurant for én dag og byder på en pop-up brunch med danske rugbrødsaner. Nedenunder kan I se plakaten for brunchen, der bærer titlen “La tartine qui venait du froid”, der på dansk ville være “Madden/smørrebrødet der kom ind fra kulden”. Vi laver madder – det lyder hyggeligere end smørrebrød! – med alt muligt lækkert ovenpå. Der vil være avocadomadden med purløg, røget paprika, citron og purløg. Så vil der være madden med gravad laks (efter Moster Kirstens opskrift!) med koriander, crème fraiche og rugbrødskrymmel. Der vil også være craboulademadden, som er en videreudbygning på den franske klassisker “Celeri Remoulade”, som er en blanding af fine strimler af rodselleri og mayonaise, som vi pimper op med krabbe, friske urter, peberrod og citron. Og sidst men ikke mindst vil der være madden med sauteret seitan i soja og honning med sesamfrø og appelsinmarinerede rødløg med agurk til. Derudover fylder vi på med lækre smoothies, den ene af dem kan I få opskriften på lige her, hjemmelavet æblekompot med fromage blanc toppet med ristede hasselnødder og muscovadosukker, min barndoms gulerodskage (efter min mors opskrift!), lakridsmuffins plus en appelsinkage med birkes, og kaffe og te vil være ad libitum. Min far har sågar været så sød at sende min yndlings hvide te fra danske Chaya herned, så vi kan forkæle kunderne med noget, de ikke kan finde magen til her i byen. Lyder det ikke bare hyggeligt alt sammen? Og så er prisen for brunchmenuen 22€ inkluderet to madder, gulerodssalat, æblekompot med fyld, smoothie, kage + te/kaffe – det er da good value for money ikk’? Kig forbi på søndag og sig hej fra klokken 12.00-15.00, hvis I er i Paris. Det vil glæde mig at se jer, og samtidig få sat ansigter på nogle af jer søde bloglæsere.

affiche brunchENGLISH RECAP: “JOIN US FOR BRUNCH”. On sunday I’m “playing” brunch with my good friend and ex-colleague Raphaële. We’re taking over the Lobster Bar for a day to come up with a cool pop up brunch with open rye bread sandwiches, that very much has to do with my Danish origins. The title of the brunch is “La tartine qui venait du froid” meaning “The open sandwich who came in from the cold”. Brunch is 22€ and includes: apple sauce with fromage blanc and roasted hazelnuts, two rye bread sandwiches (choose from avocado, grav lax, seitan or craboulade), carrot salad, a yummy smoothie (get the recipe of one of them here), cake (carrot cake, orange/poppy seed cake or liquorice/white chocolate muffin) and filter coffee and white tea ad lib. We would love to see you, so come around from 12.00-15.00!

13 thoughts on “BRUNCH MED MIG!

  1. Det lyder mundorgasmisk! Mums!
    Jeg sidder pt. på Amager og her bliver jeg lige et halvt år til
    Held og lykke med arrangementet (:

    • Tusind, tusind tak! Jeg har i øvrigt ikke glemt, at jeg skal glæde dig med lidt parisiske øko-tips. De kommer snart! Ha’ en rigtig hyggelig aften🙂

      • Ih, hvor sejt at du kan huske det er mig!😀

        Jeg har ikke travlt – så du laver bare oplægget, når det passer dig bedst.
        Har dog nu læst din blog fra ende til anden, selvom jeg har forsøgt at trække det lidt ud… ligesom med en god bog, man er ved at være færdig med. Men så er jeg helt up-to date med indlæggende, fremfor at læse om sommer i Paris, når det udenfor er koldt og rusker i træerne🙂

        Håber brunchen var en succes!

  2. Uhmmm, hvor det lyder lækkert. Jeg kunne sagtens lokkes på et fly til Paris for at deltage. Held og lykke med arrangementet🙂

    • Hej Annette,
      godt at høre at lille skægge “Au Petit Saigon” stadig holder. Jeg har ikke været der i et stykke tid. Må snart tilbage til kvarteret for en banh-mi sandwich og negle-pleje.
      Mange pariserhilsner

      Mette

  3. Kære Mette

    Endnu en gang tak for en skøn blog. Jo, tak. jeg ville mægtig gerne have delt brunch med dig😉 Jeg er jo en flittig bruger af alle dine lækre opskrifter. Det skal du vide. Mon du vil afsløre et par opskrifter fra jeres brunch ?

    Bedste hilsner fra Anne i Højbjerg

    • Ih altså Anne, hvor er det dejligt at høre. Brunchen forløb super godt, men jeg nåede slet ikke at tage billeder overhovedet til fremvisning på bloggen. Jeg pønser på at lave et indlæg med opskriften på Craboulade, da der til brunchen var op til flere, der ville have opskriften på den.

      Mange, mange hilsner fra Paris
      Mette

  4. Hej Mette,

    Tina Schou fra den danske ambassade mente at vi to skulle tele sammen om et project jeg er ved at lave i Frakrig. Kunne du evt knotakte mig paa frujensens82@hotmail.com, tak paa forhaand og glaeder mig til at tale med dig.

    Mange hilsner

    Pernille jensen

Skriv en kommentar

