BLEU MARINE

Denne vinter er jeg blevet ramt af en marineblå mono-mani. Det er blevet til en marineblå sweater, ditto bukser, tritto strømper, firto t-shirts og femto er blevet frakken fra Cos i kogt uld, eller hvad det nu hedder på dansk – på fransk er det “laine bouillie”. Jeg er vildt glad for den, for den er med raglanærmer (jeg elsker raglanærmer!) uden krave, hvilket jeg synes er absolut perfekt, når man som jeg har halstørklæder på størrelse med sofaplaider. Det gode ved alt det mørkeblå er, at det ser fantastisk ud sammen med sort, og at en eventuel pangfarve her og der giver pift og kontrast til de dage, hvor marineblåt ikke kommer på som væg til væg-look. Og nu jeg nævner pangfarver, skal I da også lige se mine nye Nike-sko (Model: Roshe LD 1000) i knaldblå med gul swoosh. Jeg er sååååå glad for dem, og jeg glæder mig vildt til at gå lange ture i dem og hoppe rundt i – og sparke til – visne blade, hvilket jeg tror de vil være super egnede til. Den garvede sneakers-kender vil kunne se at overstykket er fra klassikeren “Cortez”, men med sål fra den überbehagelige “Roshe Run”. Jeg køber alle mine Nike-sko i den lille cool Nike Lab butik i Maraiskvarteret, hvor de løbende får nye eksklusive modeller, man ikke finder i kæmpe Nike-butikken på Champs Elysées eller andre steder.
Cos frakke-Nike Roshe LD-1000 SPNike Roshe LD-1000 SPENGLISH RECAP: “Bleu marine”. This winter I’ve become a mono manic in navy blue. My latest buy is the coat from Cos in boiled wool. I really like, that it is collarless, since all my scarves are as big as sofa throws, and therefore makes it less stuffed when wearing them. The thing about navy blue is, that it looks fabulous with black, and for days when not wanting to wear wall to wall blue one can just add a single bright colour to spice it up. Speaking of bright colours my newest sneaker acquisition from Nike will do just the job. I buy all my Nikes at the Nike Lab in the Marais-neighbourhood, where they have exclusive and cool editions you wont find in the regular Nike Store or elsewhere.

7 thoughts on “BLEU MARINE

  1. Årh, jeg elsker dit marine-flip – sikkert fordi jeg også selv har opdaget farven og fundet ud af, at den klæder mig meget bedre end sort. Alas, marineblå er nu blevet min sort. Farven er nemlig overraskende elegant og anderledes end sort på sort. Dit frakke fra COS er fantastisk. Sidste år, og jeg bruger den nu, købte jeg én i samme snit fra COS i bordeaux og den er nemlig god, når vi åbenbart har samme vane med at drapere os med kæmpe tørklæder. Gad vide om folk tænker, når vi begiver os ud i samfundet “hey, der kommer et vandrende tørklæde… hov, det har ben…🙂 Jeg tror det søde Mette, jeg tror det🙂🙂

    Bisous xx

    • Jeg elsker ideen om det vandrende tørklæde Marianne🙂 Det er jo lige præcis, det man ligner, når man er pakket ind i vintererens “burka”. Jeg tror lige, at jeg bliver nødt til at lave et indlæg om og med mine diverse og elskede hals-plaider.
      Ja, marineblå er såååååå fin og klædelig en farve! Jeg er faktisk gået i gang med at lave de der halssmykker, jeg viste i sommers, i marineblå med en kontrast pangfarve. Jeg pønser på at lave en blog-konkurrence med dem.

      Big bisous
      Mette

  2. Årh…. så deltager jeg helt klart🙂 I dag er gråt og kedeligt i Kbh. eller rettere vejret beskrives bedst sådan: Jeg-må-hellere-bage-en-masse-og-se-en-masse-film-og-finde-slumretæppet-frem-og-ikke-rejse-mig-fra-sofaen-før-jeg-skal-i-seng-og-har-spist-5-boller-for-meget-med-alt-for-meget-nutella🙂 1000 tak for mail, jeg skriver snart🙂

    Mange knus og XXX

    • Ha, ha det lyder som det perfekte program for en grå og kedelig dag. Det eneste, der mangler, er hjul på sofaen og et indbygget styringspanel, så du kan tøffe rundt i lejligheden og ud i køkkenet uden at forlade sofaen og det venlige slumretæppe. Her tisse-øse-regner det, så da jeg vågnede i morges bagte jeg en banan/chokoladekage af den mumse-snaskede slags. Absolut også god på en grå dag🙂

      Knus og kage

      Mette

Skriv en kommentar

