HØR LIGE!

Jeg elsker hør! Jeg synes simpelthen, at det er så fint et materiale, som kun bliver pænere med tiden og som godt må krølle lidt. Jeg kunne købe mig fattig i hørsengetøj, puder, duge, servietter og viskestykker, og det næste køb bliver nok nogle af de smukke hørhåndklæder fra super duper forretningen Merci, som har en hel afdeling med hørlækkerier i de fineste farver. Men hør er også dyrt, og den fineste og den lækreste af slagsen er den franske, som bliver produceret i Nordfrankrig, hvor klimaet er optimalt til planten. Frankrig er verdens førende hørproducent. Mit miljøvenlige hjerte blev helt rørt, da jeg for et par år siden læste, at storindustrien også er blevet godt og grundigt interesseret i materialet for dets lethed, dets evne til at absorbere vibrationer, og måden det ikke griser hele kloden til som så mange andre kunstfibre. Derfor propper Rossignol hør i deres ski, Boeing laver flysæder af det, og surfboards og tennisketsjere går samme vej. Hørt, hørt!!! Nu er jeg selv tilmed kommet så langt, at jeg putter hør i håret! Klorane, som de fleste kender for deres store flasker shampoo og kult-tørshampooen, som købes på apoteket, har vundet Marie Claire’s prestigiøse skønhedspris for deres tre hårprodukter baseret på hør og helt uden silikone og parabener. Linjen er tiltænkt alle dem, som render rundt med tyndt og fyldemanglende hår. Selv er jeg indehaver af det typiske fimseflade skandinaviske hår, men da mit hår er helt kortklippet, klasker det ikke synderligt meget. Men jeg købte nu shampooen “Shampooing aux fibres de lin” alligevel, og det kan jeg skrive under på, er et godt køb, for produktet holder, hvad det lover. Mit hår føles tykkere, får mere fylde og ser rigtig pænt og sundt ud – what’s not to like? Jeg har ikke prøvet balsamen og heller ikke leave-in produktet, som jeg har hørt skulle være rigtig godt, men det ryger nok i kurven på næste City-Pharma visit. Klorane er som altid god til at byde på super fornuftige priser. Pris for shampoo på 400 ml: 6,9€.
Klorane-Shampooing aux fibres de linENGLISH RECAP: “FLAX FOR VOLUME”. This is a really good buy, if your hair is fine and lacking volume. Hair feels thicker, gains volume and looks healthy and bouncy – what’s not to like? I haven’t tried the conditioner nor the leave-in product from Kloranes’ prizewinning flax trio, but I will definitely put them in my basket, next time I’m visiting City-Pharma. Klorane is as usual very reasonable price-wise: Shampoo with flax fiber, 400 ml, 6,9€.

12 thoughts on “HØR LIGE!

  1. Jeg bliver så glad, når jeg åbner min mailboks, og ser en besked om, at du har skrevet på bloggen. Det er så dejligt at læse med. Alene flasken og farven på den shampoo kunne få mig til at købe den. Den er da smuk! At den er uden parabener er blot et ekstra plus.

    • Altså Jane, du er bare en skat. Jeg synes, at det er mindst lige så hyggeligt at få glade kommentarer fra dig. Næste gang du kommer til Paris, må du sørge for at få den pæne blå shampoo med hjem.
      Kærlig hilsen

      Mette

  2. Uhh den må prøves. Elsker Kloranes produkter, men mit hår fungerer for tiden meget dårligt med silikone, så denne må testes på min, dog tykke men stadig ikke særligt fyldige, manke.
    Dine tips giver evige argumenter for hvorfor turen, igen i år, er nødt til at gå til Paris – ikke at der skal meget overtalelse til😉

    • Hej Nina,
      gad vide om man snart kan købe den i Danmark? Men som du jo selv siger, er det jo et godt argument for et smut til Paris: “Jeg tager lige til Paris og køber shampoo (og alt muligt andet, der frister og lokker!!!). Det er meget, meget billigere. Jeg er hjemme igen om et par dage”.🙂

      K.h.
      Mette

  3. Hej,
    Jeg har købt dejlige hørskjorter i vores fælles yndlingsbutik, monoprix, ikke dyrt, naturligvis!
    Ganske vist i Cannes, hvor butikken nok er ret lille, men fin nok.
    Knus
    B

    • Hej Birthe,
      Monoprix’ hørskjorter er virkelig gode køb. Jeg har en flere år gammel lyseblå hørskjorte fra Monoprix’ herreafdeling. Den er blevet vasket 10.000 gange, og jo mere forvasket og blød den bliver, jo mere holder jeg af den. Godt vi har Monoprix🙂

      Kærlig hilsen

      Mette

  4. Det er første gang i år, at vi har været i vores lejlighed i Juan les Pins, så fluks har jeg købt Klorane Shampoo’en. Den er perfekt. Jeg har også været forbi monoprix i Antibes og købt indkøbsposerne, som du også har beskrevet. Jeg tager et “læs” med hjem til venner og bekendte. Tak. 😊

    • Kære Jette,
      det lyder da bare super med et smut til skønne Juan les Pins. Jeg kan se, at I har kanon godt vejr. Dejligt at høre, at du også synes om Klorane shampooen, og at du har fået købt en bunke af Monoprix’ de gode. Det er altid skønt at høre, at mine tips kan bruges. Ha’ en fantastisk ferie.
      Mange hilsner
      Mette

Skriv en kommentar

