SØNDAGSBILLEDER

Hold da op, hvor har det bare været det skønneste vejr i Paris i dag. 20° og solskinsvejr er da bare helt vildt dejligt, og jeg kan overhovedet ikke finde noget at brokke mig over i den der behagelige forårstilstand, jeg svæver rundt i. Jeg håber, at I også har haft en dejlig dag, for jeg kan se på DMI, at Danmark også har haft forårsvejr med sol og blå himmel. Jeg fik knipset et par billeder af min søndag, så dem deler jeg lige med jer.
Morgenmad-2Solen skinnede ind på morgenbordet. Morgenmaden bestod af “tørfoder” og te. Måske ikke det sundeste, men hey, kæresten havde været hos bageren, madpyramiden sov længe, og pain au chocolat smager bare godt.
Pyntegren i lejlighedenFuglene på grenen dinglede i forårsluften, da vinduerne blev åbnet på vid gab. Grenen er en gammel egegren, min kæreste for et par år siden slæbte med hjem fra en sydfransk skov. Den blev egentlig hængt op i én af lejlighedens loftsbjælker som julepynt med perlemorsskiver, der skulle forestille snefug, og origami-fugle, men pynten udviklede sig mere til universalpynt, og den er blevet hængende lige siden. En sød lille ugle har bosat sig på én af grenene.
Je t'aime - taskeEn taske med følelser fangede min opmærksomhed i et butiksvindue.
Simca-Aronde-Place DauphinePå den kære lille Place Dauphine holdt denne fine gamle Simca “Aronde”. Jeg er helt solgt over farven, designet og størrelsen. En rigtig charmetrold af en bil.
Fuglemarked-Quai aux FleursPå fuglemarkedet ved Quai aux Fleurs holdt en hvid due selskab med en gul fugl med rød hat.
Fuglemarked-Quai aux Fleurs-2En hane var enten kommet meget sent i seng, eller også havde den fået forårskuller, for den begyndte at gale meget intenst klokken 14.30. Hellere sent end aldrig!
St. Bon HôtelFint og meget fransk! Den slags finheder kan man jo tage billeder af dagen lang i Paris.
Bagels i rue RambuteauVi snuppede en bagel og lidt sødt til frokost i rue Rambuteau og nød det hele i en park i det lækre solskinsvejr.
Læsning og nørkleriJeg har haft svært ved at fordybe mig i boglæsning, efter jeg har mistet min far. Det er ikke let at koncentrere sig, når så mange tanker suser ind og ud af éns hoved. Men en forårsdag som i dag giver energi og samtidig en behagelig ro, så jeg fik taget hul på den ventende læsebunke. Jeg fik tilmed gang i nørkleriet igen, så nu skulle det ikke vare så længe, inden jeg får sat den konkurrence på benene, som jeg tidligere har nævnt flygtigt. Det er nu godt nok skønt med lidt forår!

ENGLISH RECAP: SUNDAY PICTURES. The weather has been absolutely incredible today. 20° and sun! I’ve been enjoying every minute of this first real day of spring from the early morning with a not-so-healthy-but-what-the-heck-breakfast, spent a lot of time outside in the sun and taking photos of this and that, and finally inside catching up on some reading. Hope you guys had a great sunday as well.

6 thoughts on “SØNDAGSBILLEDER

  1. Hvor fantastisk med det vejr, Mette. Vi er nu heller ikke blevet snydt i DK, som du har set. Min mand og jeg benyttede os af det gode vejr og cyklede Roskilde fjord rundt. Skøn tur

  2. Dejlige søndagsbilleder, og som sædvanligt vækker dine billeder længsel efter en tur til Paris. Det er svært at koncentrere sig om læsning, når tankerne myldrer frem. Min mor er uhelbredeligt syg af cancer. Jeg synes også, at det er svært at koncentrere mig om bøger og nørklerier. Jeg befinder mig i en underlig form for limbo, og forsøger at forberede mig på den tid der kommer. Ikke at jeg tror, at man kan forberede sig på det. Nu vil jeg suse ind og bestille lækker creme hjem til lidt selvforkælelse, og nyde at foråret også er kommet til dk.
    Det er så dejligt, at du er tilbage på bloggen. Når jeg ikke kan komme til Paris, er det dejligt at du bringer lidt Paris til mig.

    • Åh, Jane, hvor er jeg ked af at høre, at din mor er så syg. Det er så umådelig svær en situation af tristhed og magtesløshed, når man ikke kan gøre noget for, at det skal blive bedre for ens kære, og man er så bange for at miste. Jeg tror, at du har ret i, at man ikke kan forberede sig på det, for det er så uvirkeligt og uforståeligt. Min far gik bort på én nat, så det var et kæmpe chok, og jeg har stadig svært ved at fatte, at det er sket, men hvis jeg havde fået en slags advarsel om, at det ville ske, tror jeg ikke, at det på nogen måde ville have været lettere. Jeg ønsker sådan for dig Jane, at du trods uretfærdigheden og det umenneskeligt hårde i at opleve din kære mor værende så syg, får mange nærværende og kærlige stunder med din mor. At holde i hånd er noget af det fineste og dejligste mellem to mennesker. Jeg skal gøre alt for at komme med opmuntrende indlæg fra byen, du holder så meget af. Jeg sender dig i tankerne noget af det fine solskin, der lige nu titter ind ad mine vinduer, og håber, at du fik bestilt dig noget rigtig lækker selvforkælelse.

      Mange kærlige hilsner
      Mette

Skriv en kommentar

