CHOKOLADETRØFLER MOD FORURENING

Forureningen har generet Paris på det seneste. Det har været sådan lidt benzinos-klamt, og jeg gider altså ikke rende rundt og fylde mine lunger med sådan noget. Så selvom det var min fridag i dag, og jeg faktisk allerhelst ville have tullet rundt på må og få i byen, sidde på en café, gå en tur i en park, smutte på museum, eller måske ligefrem besøge en stribe hyggelige butikker og få købt lidt ind til forårsgarderoben, så fandt jeg dog hurtigt på et par hyggelige eftermiddags-indendørsaktiviteter, som blandt andet stod på at slurpe myntete og nyde små himmerigsmundfulde i Cirkeline-størrelse fra en lille bitte æske med en tandstik. De små chokolader i æsken, som også findes i æsker af større format, er lavet af Michel Chaudun, én af Paris’ dygtigste chokolademagere.”Les pavés”, som de små chokoladetrøfler hedder, er sådan en slags chokolade, der smelter på tungen og straks får et helt kor af engle til at synge, om man så står inde eller ude i det fri. Michel Chaudun laver bunkevis af andre chokolækre kreationer og tilmed en masse sjove figurer og former. Hans chokoladespegepølse ligner en rigtig pølse til forveksling. Og så synes jeg, at det er så herligt befriende, at en mand af hans chokokaliber ikke ser ned på mælkechokolade, men behandler den, som var den en dronning, for hvor har jeg hørt mange chokosnobber sige “Mælkechokolade er ikke chokolade” eller “Kun mørk chokolade er rigtig chokolade”. Jeg eeeeeeelsker selv mælkechokolade, så derfor holder jeg også meget af Michel Chaudun. Jeg kan ikke sige meget mere end, at hvis jeg var jer, ville jeg aflægge Monsieur Chaudun et visit. Slut!
Michel Chaudun-Les PavésMICHEL CHAUDUN
149, rue de l’Université
7. arrondissement
Métro: Invalides
Åbningstider/Opening hours: Mandag(Mon) 9.00-12.30, 13.00-18.00, Tirs, ons, tors, fre, lør(Tues-Sat) 9.00 – 19.00

ENGLISH RECAP: CHOCOLATE TRUFFLES AGAINST POLLUTION.
The pollution has been pretty bad the last couple of days in Paris, and I really don’t feel like filling my lungs with that. So despite the fact, that I really would have liked to go for a stroll in a park, see an exhibit, sit at a café or maybe even going shopping for the spring wardrobe, I found another cool afternoon indoor activity: Sipping on mint tea and eating tiny, exquisite chocolate truffles with a toothpick. The truffles come in bigger, but less cute, but equally delicious boxes and are made by one of Paris’ finest chocolatemakers Michel Chaudun. The truffles melt on your tongue, and angels start singing immediately. Monsieur Chaudun has a tremendous variety of delicousness in his boutique also including chocolate in funny and incredible shapes. The chocolate sausage is quite a sight. What can I say more than , if I were you, I would definitely pay Monsieur Chaudun and his chocolate haven a visit.

2 thoughts on “CHOKOLADETRØFLER MOD FORURENING

Skriv en kommentar

