APRILSFISK

Kan I huske, at jeg sidste år fortalte om den franske aprilsnar, som ikke er en nar men en fisk? Hvis ikke kan I gense indlægget lige her. Jeg benytter lige aprilsfisk-lejligheden til at vise jer denne umådeligt fine chokoladefisk, som jeg ikke kunne lade være med at købe hos altid åh, åh, åh så fristende Hugo & Victor, der excellerer i den ypperste kagekunst og chokoladeri. Jeg bliver nødt til at lave et indlæg om deres kunstværker og finurligheder en anden dag, for de er vanvittigt dygtige, og deres kreationer er kræs for tungen såvel som for øjet. Fisken på billedet hedder Marco. Han er nok lidt af en tranvestitfisk, da han har store røde læber, men flot er han, bare man ikke ser ham forfra, hvor han ser utroligt dum ud, men gør ikke alle fisk det? Marcos bror hedder Polo, og ham og andre af de fine kreationer kan I se, men ikke røre, lige her.
Poisson d'avril-Marco-Hugo&VictorPoisson d'avril-Marco-Hugo&Victor-2ENGLISH RECAP: APRIL FISH’ DAY. Maybe you recall that I told you last year about the fool being a fish in France on April fools’ day. If not you can re-read it right here. I grabbed the fishy opportunity to show you this gorgeous chocolate fish, that I couldn’t resist buying when walking by Hugo & Victor – an incredible spot for overly delicious and stunning pastries and chocolate. The fish’ name is Marco and must be some kind of a transvestite-fish, because he has huge red lips, but he looks good that way, just not from the front, where he looks rather stupid, but don’t all fish look stupid from the front? Marcos’ brother is named Polo, and you can see him and some of the other delicious and beautiful creations by Hugo & Victor right here.

2 thoughts on “APRILSFISK

  1. Så sjovt at læse om aprilsfisk.
    Har fortalt alle om det og ingen kendte det.
    En skønne dag, når du har tid, ville jeg gerne høre hvordan du er havnet i Paris og hvad du laver dernede ud over at blogge så herligt.
    Knus

    • Hej Birthe,
      ja, det er en skæg fisketradition! Det er meget muligt, at jeg én dag laver et lille indlæg om hvad, der bragte mig til byen, og hvad jeg ellers render rundt og laver. Indtil videre kan jeg dog fortælle dig, at jeg arbejder i restaurationsbranchen. Ikke som kok men som manager/ansvarshavende. Det er dejligt at høre, at du synes om bloggeriet. Tusind tak! Ha’ en rigtig god påske Birthe!

      Pariserknus🙂

      Mette

Skriv en kommentar

