PÅSKEAKTIVITETER

Det er påske, og så er det vel kun naturligt at sidde med hele hovedet nede i en stor buket duftende påskeliljer. Jeg har proppet mere end 30 påskeliljer ned i vasen, og de stråler som små sole. Det er godt nok en blomst, man bliver i brandgodt humør af at kigge på, hvilket er en gevaldig hjælp, når det udenfor mine vinduer står på halvgråt vejr og småregn. Mit humør er i øvrigt helt på toppen i dag, for om mindre end en uge suser jeg afsted til “Det store æble” på en lille ferie. Det er min kærestes fødselsdagsgave til mig, ja, vi lander faktisk i New York lige på dagen. Jeg glæder mig helt vildt. Det bliver så skønt at komme tilbage til den fantastiske by, som jeg sidst besøgte, før den 11. september vendte op og ned på hele verden. Min liste bliver længere og længere med alle de ting, der skal ses, opleves, smages og købes, at jeg tror, at jeg bliver nødt til at overføre listen til en toiletpapirsrulle. Selvfølgelig tager jeg kameraet med, så der skulle gerne blive rig mulighed for at vise en hel masse New York-ballade på bloggen. Udover at dufte til påskeliljer og skrive rejselister, er jeg ved at lægge sidste hånd og nørkle færdig på den halssmykke-konkurrence, jeg har nævnt et par gange. Jeg håber, at jeg får nørklet færdigt, så konkurrencen kan komme på bloggen, inden der er afgang til én af de bedste byer, jeg kender –  næst efter Kgs. Lyngby og Paris selvfølgelig! Sidder I også med hovedet nede i de fine påskeliljer her til påske, eller tuller I rundt ude i den store verden?
Påskeliljer og New YorkENGLISH RECAP: “EASTER ACTIVITIES”. It’s Easter, and I’m sitting here with my head plunged into a big bouquet of fragrant daffodils. In Danish they’re called Easter lillies. At the same time I’m writing travel lists on things to do, see, taste and shop in New York, that I’m heading for in less than a week. The trip is a birthday present from my boyfriend. We’ll actually arrive in New York on the day of my birthday. I feel overly spoiled, and I’m super thrilled to go back to the incredible city, that I last paid a visit to way back before 9/11 happened and turned the whole world upside down. Of course I will bring my camera, so I can share a bunch of New York goodies with you. I’m also working on the little necklace giveaway, that I’ve mentioned before. I hope my hands will work fast enough to get the necklaces ready before heading for my favourite “Apple”.

6 thoughts on “PÅSKEAKTIVITETER

    • Jamen altså Gitchen,
      jeg ved jo slet ikke, hvor jeg skal begynde. Men jeg skal helt sikkert købe chokolade hos fantastiske Mast Brothers i Brooklyn – og måske også deres fantastiske kogebog. Jeg skal købe naturlige deodoranter uden aluminiums-fis fra Tom’s of Maine, og hvad jeg ellers får fyldt kurven op med hos Duane Reade. Jeg skal opsnuse en hel bunke økologiske skønhedsprodukter. Blandt andet noget fra Gaelle Organic – dyrt men lækkert! Et par gummisko fra Nike er bare en selvfølge. Jeg skal også købe mine yndlingskrus fra Canvas Home (123 W. 17th. Street) og lækre safter fra Morris Kitchen, som også forhandles hos Canvas Home eller f.eks. Dean & Deluca. Derudover regner jeg med, at stribede bluser og jeans også vil finde vej til min kuffert sammen med alt det andet, som jeg ikke ved hvad er endnu, men som jeg på forhånd ikke kan leve uden🙂 Og så kommer jeg aldrig hjem fra en rejse til udlandet uden at have købt diverse teer og urteteer. Hvad har du planlagt at købe????

      Mange hilsner

      Mette

  1. Jeg håber at du har det skønt. Sikke en sød kæreste, du har dig🙂 Mette, jeg kommer til Paris, men kun for en dag. Skal jeg bruge tid på at se Fondation Louis Vuitton? Jeg skal jo også nå at spise og kigge på sko, og på apoteket og spise….

    De bedste hilsner
    Tina R

    • Kære Tina,
      Jo tak, jeg har det som blommen i et “æble” over here. Selvom du kun har en dag, synes jeg helt klart, at du skal smutte på Fondation Louis Vuitton. Hvis du planlægger dagen godt, og benytter métroen for at spare tid, skulle du gerne kunne få den fedeste dag med kultur, sko, spisning og kage. Fondation Louis Vuitton kan også besøges om aftenen, hvis det passer bedre ind i dit program. Jeg håber ikke, at jeg har svaret for sent. Må du få den bedste dag i Paris!
      Mange hilsner
      Mette

Skriv en kommentar

