NÅR HIMLEN ER BLÅ….

……bordet er blåt, med lækkerier derpå, er alting godt! Bær lige over med mit dårlige rim, men det røg bare lige ud af ærmet, og så må man jo bare tage det, som det kommer. Det gode påskevejr dukkede først op her i byen på 2. påskedag, men så var det til gengæld også så fint, at man kunne sidde og spise frokost i solen. Der er i øvrigt ikke noget, der hedder 2. påskedag på fransk. Det hedder “Lundi de pâques”, hvilket ganske enkelt betyder påske mandag. Min påske-mandags-frokost nød jeg på café/restaurant “Loup”, som ganske belejligt ligger fem minutters gang fra Louvre, ved siden af Les Halles og tæt på rue Montorgueil. Hos Loup, som betyder ulv, serverer de blandt andet stegte landkyllinger, enorme burgers med dolk i, helstegt pattegris, og er man ikke en ulv, er der også grønne forslag på menuen. Og er der plads til dessert efter de rigelige portioner, er der vel absolut ingen grund til ikke at snuppe en crème brulée, som den på billedet, vel? Hvis I er på disse kanter, vil jeg sige, at det er et oplagt pit stop til frokost inden eller efter museumsbesøg eller anden tullen omkring i området, eller også bare når kaffetørsten melder sig. Er vejret ikke terrasse-venligt, er der faktisk super hyggeligt indenfor i de højloftede lokaler, som jeg personligt synes, er indrettet med en masse gode, fine og sjove detaljer. Pink neon, kaklerne, knivene og slagtersaven ser da bare super godt ud sammen. Loup er nabo til den legendariske køkkenudstyrsforretning E. Dehillerin, som jeg til enhver tid vil anbefale et besøg hos. De har massevis af fristende køkkengrej fra gulv til loft i lokaler, hvor tiden er stået stille, hvilket giver ekstra charme til stedet. Jeg håber, at I alle fik en helt igennem hyggelig påske. Lige om lidt vender jeg næsen mod New York, og skulle meget gerne fejre min fødselsdag ombord på flyet og ved ankomst, hvis ikke de franske flykontrollører, som gik i strejke fra i går, igen piller ved luftruterne, som de efter sigende og forhåbentlig ikke skulle gøre. Så i den næste uges tid beklager jeg, at der bliver stille hér på bloggen, men stilheden vil for mig være det positive tegn på, at jeg er kommet til New York. Vi ses igen om en uge med nyt fra New York og Paris. Take care og à bientôt!!!
Loup café-restaurantLoup café-restaurant-BurgerLoup café-restaurant-Poulet fermierLoup café-restaurant-Crème bruléeLoup café-restaurant-interieurLOUP
44, rue du Louvre
1. arrondissement
Métro: Les Halles, Louvre-Rivoli
Åbningstider/Opening hours: Alle ugens dage, morgen til aften non stop. All week, morning till late evening non stop.

ENGLISH RECAP: “Loup”. Café and restaurant “Loup” (meaning “wolf”) is the perfect pit stop for lunch or coffee before or after a visit to the Louvre, or simply when you’re strolling around in the neighbourhood around Les Halles and the Louvre. There are lots of wolfy things on the menu liked roasted free-range chicken, sucking pig or the massive burger with its dagger. For non-wolves the menu also offers a lot of greenies. If there’s room for dessert after the very generous portions, why not add a crème brulée like the one on the photo. I had my lunch in the sun on the terrasse, but inside is very cool as well with lots of cool, funny and great interieur details. It’s my birthday today, and I’m heading off to New York to celebrate it. I’m of course overly excited. It’s going to be a bit quiet here on the blog, but I’ll be back in a week with news from New York and Paris. Take care and à bientôt.

Skriv en kommentar

