NEW YORK #1

Skyskrabere og cheesecake er to ting, man ikke kommer udenom, når man er i New York. I hvilken som helst storby, jeg besøger, sørger jeg altid for at kravle op et eller andet sted for at nyde udsigten, få et overblik og dermed forstå, hvor stor byen nu er, og hvordan tingene ligger i forhold til hinanden. Vi susede op med elevatoren til Top of the Rock, som er Rockefeller Centers’ tagtop. Udsigten er helt fantastisk, og det gode ved at stå hér er, at man har udsigt til Empire State Building, hvilket man jo naturligvis ikke har, hvis man er “kravlet” op i selvsamme bygning. Og så elsker jeg simpelthen bare den der supermanfornemmelse, man får, når man står så højt oppe og skuer ud over så fantastisk og ufattelig en by. Med hensyn til cheesecaken ville jeg allerhelst nyde den på en god gammeldags diner, og derfor faldt valget på den supersøde gamle Empire Diner i Chelsea, som er helt igennem autentisk, hyggelig og bare lige i øjet, og vores tjener var simpelthen bare så sød. Cheesecaken var et vidunder med figenpuré, citron og birkes, og til tonerne af Kool & The Gangs Get down on it, der kom ud ad højtalerne, gik det hele bare op i en højere og groovy enhed. Hvad den der labre pistacie-milkshake laver på ét af billederne, skal I altså ikke spørge mig om…….
New York - Udsigt fra Top of the RockCheesecake- Empire Diner- New YorkEmpire Diner- New YorkPistacie milkshake - Empire Diner - New YorkNew York - Udsigt fra Top of the Rock-2ENGLISH RECAP: NEW YORK #1. When in New York it’s absolutely impossible to avoid skyscrapers and cheesecake, and why would anyone avoid that anyway? Whenever I’m in a big city, I always “climb” up somewhere to get a great view of the city, to see how big it is, and also to see where everything is situated. This time we went for the fantastic view from the “Top of the Rock“, which is the roof top of the Rockefeller Center. The view is absolutely fantastic and has the advantage, that you can enjoy the sight of the Empire State Building, which obviously would be impossible when standing on Empire States Buildings’ top. Concerning the cheesecake, I wanted mine in an oldfashioned diner, and we therefore went for the super charming Empire Diner in Chelsea. The extra yummy cheesecake with lemon, fig purée and poppy seeds all together with Kool & the Gangs’ Get down on it coming out of the speakers and the whole atmosphere of the place brought the whole thing to a higher and groovy level. And don’t ask me what that overly delicious pistachio milkshake is doing on one of the photos………

2 thoughts on “NEW YORK #1

  1. Velkommen tilbage🙂 Glæder mig til at se dine billeder fra New York. Det ser ud til at i har haft dejligt vejr. Jeg kommer på besøg hos dig i Paris på fredag, så får du lige de grå skyer til at forsvinde? Pft.

    Vh
    Tina R.

    • Tusind tak Tina! Ja, jeg kan godt se på vejrudsigten, at det ser lidt gråt ud for slutningen af ugen, men jeg skal nok prøve at puste skyerne væk til på fredag, så det kan blive lige så godt som i dag – 23° og masser af sol🙂 Når du flyver ned over Tyskland, kan du så ikke også lige puste lidt for mig, for jeg skal til Berlin på lørdag?

      Solrige hilsner

      Mette

Skriv en kommentar

