NEW YORK #2

I dag tager jeg til stammetræf i Berlin. Jeg skal hygge mig i seks dage i den vindunderlige by med min kære mor, moster og onkler. Det bliver råhygge på højeste plan, men jeg tænker samtidig meget på, at under normale omstændigheder ville min far have været med. Jeg kan mærke, at der er mange ting, jeg skal gennemleve igen og igen, for at en anden slags hverdag skal indfinde sig, og savnet bliver nemmere at leve med. Det er stadigvæk meget svært.
Jeg er tilbage fra Berlin i næste weekend, hvor jeg regner med, at jeg skal bombardere jer med masser af historier fra New York, en hel del parisergodt og forhåbentligt også lidt fra Berlin, alt efter hvor meget kameraet kommer frem. I mellemtiden får I her et indblik i nogle af de shoppefund, jeg fik bragt med mig hjem fra New York. På billede 1 og 5 er det henholdsvis min nye og super cool cowboyjakke (cowboyjakke lyder så meget hyggeligere end denim jacket!) med den superfine krave, og min nye skjorte i den behageligste tynde bomuldskvalitet og blandede striber fra Madewell. På billede 2 er det yndlingskrusene fra Canvas Home plus en sæbeskål, der også lige røg med derfra, og det lækreste stykke sæbe med havsalt, som jeg fandt hos Urban Outfitters. De to søde sætninger “Everything will be okay” og “Hold dig munter” på billede 3 er lavet i ståltråd af en ståltrådsskulptør, vi løb ind i på gaden i Soho. Den første sætning var hans eget påfund, men den danske er selvfølgelig én, jeg fik ham til at lave. Måske I kan huske, da jeg fortalte, at min kære farmor og farfar sagde “hold dig munter”, når de skulle sige farvel – et udtryk jeg holder meget af. I gourmetbutikken Dean & Deluca i Soho skulle jeg egentlig bare købe Ginger Syrup og Preserved Lemon Syrup fra Morris Kitchen, som skal bruges til cocktails, saftevand, desserter, og hvad jeg nu ellers finder på. Meeeeeeeen så fik jeg lige øje på det fine, fine pastelfarvede slik og glashuset med ahornsirup, som også lige røg ned i kurven sammen med en bunke godter, vi spiste på vejen. Havde jeg haft en lastvogn, ville jeg have fyldt den op med tonsvis af delikatesser. Kig i øvrigt ind på Morris Kitchens’ hjemmeside lige her, for der er virkelig gode cocktailopskrifter at prøve af, og også et par andre opskrifter.
Madewell - cowboyjakke - denim jacketCanvas mugs etcHold dig munter-Everything will be okayDean & Deluca - Morris KitchenMadewell - skjorte - shirtENGLISH RECAP: NEW YORK #2. I’m off to fabulous Berlin today to spend some quality time with my mom, aunt and uncles. When I’ll be back next week, I have tons of stuff to show you from New York, Paris and probably also from Berlin depending on how much my camera will be out of my bag. Meanwhile a little peak at some of the shopping I did in New York: Denim jacket and shirt from Madewell, syrups from Morris Kitchen bought at Dean & Deluca along with pretty candy and a glasshouse filled with maple syrup. Mugs and soap dish from Canvas Home and soap from Urban Outfitters. The two phrases made out of wire were made by a wire sculptor on the street in Soho. The one in Danish means “Stay joyful” – a good thing to remember!

2 thoughts on “NEW YORK #2

  1. Hej Mette! Først en stor ros til din fine og inspirerende blog, som jeg nyder at læse og bladre gennem arkivet i!
    Min veninde og jeg kigger på hotel til en lille smuttur til Paris på 2 dages tid (vi har begge været i byen mange gange), og idet vi er hhv. 17 og 18-årige studerende i 2.g, leder vi efter noget billigt, men samtidig godt at bo i! Derfor vil jeg høre, om du kan anbefale os et godt hotel med central beliggenhed til en overkommelig pris?

    De bedste hilsner,
    Silje

    • Kære Silje,
      tusind, tusind tak for den flotte blog-ros. Det er virkelig dejligt at høre, at du læser med og roder rundt i arkivet.
      Jeg beklager, at du først får hotel-svar nu, men bloggen holdt også ferie, da jeg var i Berlin.
      Kig på dette link til et lille og super godt placeret hotel med yderst rimelige priser. Udsigt til Nôtre Dame kan man vel ikke sige nej til🙂 http://www.hotel-esmeralda.fr/?lg=en
      Hotellet ligger i øvrigt to skridt fra Odette, der laver de bedste vandbakkelser, og dem vil I ikke gå glip af. Find mere om Odette i arkivet.

      Jeg håber, at du/I kan bruge det, og at I får den hyggeligste tur til Paris.

      Mange pariser-hilsner
      Mette

Skriv en kommentar

