FROKOST PÅ EN FRIDAG

Når man modtager en sms fra en rigtig god ven på éns fridag, der siger: “Hvad siger du til frokost klokken 13.00?”, så siger man selvfølgelig: “Det lyder super!”. Jeg kunne i øvrigt heller aldrig finde på at sige nej til at spise frokost hos Merci, der var det udvalgte sted. Merci hører ligesom Nest, jeg nævnte igen i forrige indlæg, til mine yndlingssteder, når der skal masser af grønt og sundt på tallerkenen. Jeg kan virkelig godt lide tallerkenen med det velsmagende udvalg af alle dagens salater. Det afholder mig nu absolut ikke fra at runde det sunde af med en eller anden form for kage, for Mercis kageudvalg er altid super godt, og den rabarber tarte tatin, som I kan se på et af billederne, var ganske enkelt sublim. Det farlige ved at spise i Mercis café i underetagen af forretningen på 3 niveauer, som jeg foretrækker frem for caféen i gadeniveau er, at man jo lige kommer til at kigge på det enormt lækre udvalg af køkkenudstyr, tøj, bolighalløj o.s.v. på vej op og ned. Og eftersom 99,9% af Mercis varer falder i min smag, kræver det rimelig meget selvdisciplin, for Merci bliver på sit sjette år ved med at lokke med mange, mange lækre sager.
MerciMerci -salat_Merci - rabarber tarte tatin_ENGLISH RECAP: “LUNCH AT MERCI”. When you get a text message from a good friend on your day off saying:”What do you say about lunch at 13.00?”, the answer will of course be a positive one. And I would by the way never ever say no to having lunch at the incredibly tempting store and café “Merci”. It’s on my list of favourites together with Nest, I mentioned two posts ago, when it comes down to having a healthy lunch with lots of greens. The healthy part though doesn’t keep me from having one of Mercis’ fabulous cakes as well. The rhubarb tarte tatin on one of the pics was simply gorgeous.

Skriv en kommentar

