NEW YORK #4

Jeg gik rundt i rimelig lang tid og troede, at jeg var den regerende verdensmester i at lave avocadomadder. Min selvkonstruerede piedestal kollapsede dog totalt, da jeg smagte Navys avocado toast. Hold op, hvor den var lækker! Restaurant Navy var i det hele taget bare min absolutte skattekiste i New York. Jeg elskede alt ved stedet: Indretningen, maden, vores suverænt flinke og super cool tjener og beliggenheden i hyggelige Sullivan Street i Soho. Navy har forbløffende kun lidt mere end et år på bagen, hvilket man absolut ikke forstår, når man kigger på alt det fine gamle, smukt slidte og nøje udvalgte skibsinventar, som udgør indretningen. Der er gamle skibsbænke, en sammenklappelig kobbervask, taburetter med ridsede initialer i, antikke falmede stoffer på væggene og en bunke andre fine detaljer, som jeg slet ikke kunne få øjnene fra. På trods af den nøje udtænkte indretning, var alting bare så underspillet, beboet og hyggeligt. Jeg var solgt! Hvis jeg ikke var klar over Navys unge alder, kunne jeg livligt forestille mig, at både beatnik-forfattere og gamle søulke ville have elsket dette sted. Nå, men tilbage til maden: Navys avocado toast er lavet med en god skive surdejsbrød, most avocado toppet med barbertynde skiver af almindelig radise og den smukke watermelon radise, marineret fennikel, syltede sennepsfrø, olivenolie, citron, et drys chili, friske urter og lidt salt. Jeg kunne ganske enkelt spise en sådan hver eneste dag. Den sprøde quinoa og fiske “firkant” med pocheret æg, som min kæreste snuppede, var også et virkelig godt valg, og jeg går stadig og funderer over, hvordan jeg skal få bakset noget lignende sammen i mit køkken. Se mere om Navy, få et kig på menuen og se flere billeder lige her. Og så lige held og lykke med jeres avocadomadder!
Navy-New York-Avocado toastNavy-New YorkNavy-New York-4Navy-New York-2Navy-New York-6Navy-New York-5NAVY
137 Sullivan Street
New York City
Åbningstider/Opening hours: Alle ugens dage, 7 days a week
navynyc.com

ENGLISH RECAP: NEW YORK #4. For a while I sincerely believed, that I was the world champion in making avocado toasts, but that was until I tasted Navys’ version, and I completely fell off my high horse. It’s the best avocado toast I’ve ever had. Navy turned out to be our true New York gem. I loved everything about Navy: Obviously the avocado toast, but also the atmosphere, our super cool waiter, the quinoa crisp with its’ poached egg and then the whole decor with all the old ship benches, the cupper sink, the old faded wall textiles, the tiles on the bar and a whole lot more stuff, that I simply couldn’t get my eyes off. It’s incredible, that a place like this oozes of old memories and has such a laid back coolness to it, when it’s only just a little more than a year old. If I hadn’t known better, I would have thought that old sailors and beatnik writers would have come here over time. Only the coolest sixties’ music was played, when we were there, and I really, really liked that. The only bad thing is, that I could hang out everyday at Navy and eat avocado toasts or fish deliciousness or pop by for a tea, but it’s quite a walk from Paris to this cool spot on charming Sullivan Street, New York.

5 thoughts on “NEW YORK #4

  1. Jeg læser stadig med og som altid med stor fornøjelse, men har ikke det store overskud til at kommentere for øjeblikket. Jeg er sikker på du kan gætte årsagen. Jeg glæder mig rigtig meget til, det bliver min tur til at opleve New York.

    • Kære Jane,
      det er dejligt at høre fra dig. Jeg ved selvfølgelig, hvorfor du ikke har overskud til at kommentere. Jeg ved, hvor uendelig svært du har det. Jeg sender dig derfor de største kram og de allerkæreste tanker og forbereder også et indlæg med en lille ting til dig. Det er en ringe trøst, men jeg vil så gerne, hvis jeg kan, få de triste tanker til at slippe sit tag en lille stund.

      De kærligste hilsner
      Mette

  2. Åh, Mette. Tak for både tanker og kram. Det varmer i en svær tid.
    Det var en noget kryptisk kommentar jeg fik lagt, men det ser heldigvis ud til, at du forstod. Jeg glæder mig meget til dit næste indlæg med indbygget trøst.
    Kærlig hilsen
    Jane

Skriv en kommentar

