TIDLIG MORGENFRYD

Hvis man vågner meget, meget tidligt efter at være gået sent i seng, og man samtidig føler sig fuldstændig udhvilet, så kan der være en skjult mening med dette. Selv havde jeg svært ved at greje meningen, da det skete for mig i går morges, men pludselig havde jeg taget tøj og sko på og var på vej ud på en tidlig morgenpromenade, mens kæresten snorkede roligt og uanende videre. Jeg gik igennem Paris’ tomme gader over til Palais Royals have. I haven var der ikke et øje – kun mig og så roserne. Jamen, roserne altså, hvor var de bare smukke i det tidlige morgengry, og jeg havde dem alle sammen og hele haven helt for mig selv. Jeg var lige rosernes dronning for et kort øjeblik og kom til at tænke på “Den lille Idas blomster”, som er et af mine favorit eventyr af H. C. Andersen, hvor blomsterne er til bal om natten. Palais Royals have ville absolut være egnede omgivelser for et blomsterbal. Selvom jeg kom for sent til blomsterballet, er jeg da egentlig ret glad for, at et eller andet vækkede mig, så jeg fik dette fine skue at se. Det giver da fin mening i hvert fald.
Roser-Palais RoyalRoser-Palais Royal-2Roser-Palais Royal-3ENGLISH RECAP: EARLY MORNING BLISS. When you wake up very, very early after having gone to bed pretty late, and at the same time you’re feeling completely fresh and rested, then there is probably a hidden meaning behind it. The somptuous roses in Palais Royal that I saw on my little morning walk just before the sun came up seemed like a very pretty meaning to me.

Skriv en kommentar

