KYKKELIKY!

Go’morgen allesammen! Jeg har lavet morgenmad med et par overraskende og unikke franske ingredienser til jer: En skålfuld “Gwell”, som er et bretonsk tykmælksprodukt med en vaskeægte smag af mælk, bondegård og landidyl, toppet med sæsonens lækre brombær og honningristede speltflager. En håndfuld af de lækreste små jordbær af sorten “Mara des bois”. Derudover er der blødkogt æg, hvor jeg har brugt æg fra Marans-hønen, hvis æggeskal har den smukkeste mørkebrune kulør, jeg nogensinde har set, og sidst men ikke mindst lidt ost i den mest ufattelige turkisblå farve. Det er en “Tomme du Berry”, som i denne version er lavet med lavendel og urter, hvilket er årsagen til den usædvanlige farve. I vælger selvfølgelig selv, om I vil have te eller kaffe  – de står begge klar!. Og så mangler jeg vist bare at sige: “Bon appétit og hav en lækker lørdag!”.
Morgenmad-Blå ost-brune æg-3Morgenmad-Blå ost-brune æg

ENGLISH RECAP: “IT’S TIME FOR BREAKFAST”. Good morning everyone! I’ve prepared you some breakfast with a couple of surprising and unique French ingredients: A bowl of “Gwell”, which is a youghurt kind of dairy product from Brittany with a genuine taste of milk, farming and country charm. It’s topped with honey roasted spelt flakes and blackberries. A soft boiled egg made from eggs from the Marans hen. The Marans eggs have the most beautiful dark brown coloured eggshell, that I’ve ever seen. A handfull of the tastiest little “Mara des bois” strawberries. Last but not least, a bit of cheese in the most incredible blueish colour. It’s a “Tomme de Berry” made with lavender and herbs, which is why the cheese has this highly unusual colour. It’s up to you, whether you want coffee or tea – they’re both ready. Bon appétit & have a great weekend!

4 thoughts on “KYKKELIKY!

  1. Sikke da en overraskelse, at du har lavet så lækker morgenmad, så smuk og delikat.
    Kommer straks!
    Hvad rør der sig forresten i Monoprix, er de gået bag af dansen? Skal snart til Cannes/ Nice.

    • Hej Birthe,
      skønt at du kunne lide morgenmaden.
      Der er stadig udsalg i Monoprix, så jeg går lidt og venter på efterårsfarverne i cashmere-strik og selvfølgelig nye farver på indkøbsnettene🙂 Skønt med en tur til Cannes og Nice – du er et heldigt asen. Jeg har en god veninde fra Nice, som sværger til de håndlavede sandaler, du finder i den lille gade bagved CCAS-bygningen på Place Pierre Gautier. Bare et lille tip, hvis du mangler lidt sommerfint til fusserne.
      Mange hilsner
      Mette

  2. Fantastisk smuk morgenanretning. Den fineste ost jeg nogensinde set. Jordbærrene ser skønne ud. De jordbær jeg har haft adgang til i år, har været ualmindeligt kedelige og uden smag, øv! I morgen flyver jeg til Barcelona. Glæder mig til sol og varme, og måske et lækkert jordbær.
    Kærlig hilsen
    Jane

    • Søde Jane,
      jeg ønsker dig en vidunderlig tur til Barcelona med masser af lækre jordbær og alt muligt andet godt (Som f.eks. en lille chokoladekage). Hils Gaudi🙂
      K.H.
      Mette

Skriv en kommentar

