OB BLA DI

Så er det blevet min tur til at være på sommerferie. Jeg sidder i skrivende stund i Skagens havn og nyder det lækreste solskinsvejr og hyggeligt samvejr med familie og fik samtidig fat i en håndfuld wifi, der endelig gør det muligt at skrive lidt på bloggen. Jeg benytter derfor lige lejligheden til at dele med jer, hvad der er gået hen og blevet min parisiske stamcafé, så der ikke bliver helt parisertomt herinde. Så hvis i er i Paris lige nu, kan I jo besøge og samtidig passe på caféen i mit fravær. Ob Bla Di Café er på størrelse med et frimærke, hvilket muligvis forklarer hvorfor, der kun blev plads til de tre første stavelser af Beatles’ sang i caféens navn. Men jeg ønsker hverken mere benplads eller plads til albuerne på de allerhøjst 15 m², for Ob Bla Di Café har alt det, jeg holder af, lige inden for rækkevidde: 1) En virkelig god grøn te, hvilket er en sjældenhed for kaffebarer, der generelt ikke aner, hvad god te er. 2) Lækre avocadotoasts, som er mindst lige så gode, som dem jeg mumsede mig igennem i New York i april. 3) En super lækker vegetar-burger ved navn “Purple Haze Burger” med sin gennemførte lyslilla burgerbolle (Lidt svært at se på billedet!) med tilbehør af gulerods-fritter. 4). Et hyggeligt og enkelt interiør og et super fint flisegulv (der passer helt fint til hvide tennissko!). 5). Sød service. 6) God musik i luften. Velvet Underground er for mig altid en kær kending! 7) Lækre kager. Den veganske brownie med skovbær og banankagen er begge blevet testet og godkendt op til flere gange. Og for alle jer, der elsker alle former for kvalitetskaffe, er der absolut ingen grund til at gå koffein-forsmået derfra. Og som et lille ekstra argument, kan jeg da også lige nævne, at der er virkelig god granola at smovse sig i. Vi ses på Ob Bla Di, når jeg kommer hjem igen!

Ob-La-Di CaféOb-La-Di Café-Purple Haze burgerOb-La-Di Café-Avocado toastOb-La-Di Café-2Ob-La-Di Café-3Ob Bla Di Café
54, rue de Saintonge
3. arrondissementMétro: Filles du Calvaire
Åbningstider/Opening hours: Tirsdag (Tues) – Lørdag (Sat) 8.00 – 18.00.
Søndag (Sun) 9.00 – 18.00

ENGLISH RECAP: “OB BLA DI -THREE JOYFUL SYLLABLES”. This has become my favorite little café in Paris. I’ll give you a more thorough recap, when I’m back from my vacation in Denmark in a weeks’ time. In the mean time enjoy the photos and don’t hesitate to pay Ob Bla Di a little visit.

2 thoughts on “OB BLA DI

Skriv en kommentar

