SKAGEN DU SKØNNE

Så er jeg tilbage i Paris efter en skøn, skøn ferie i Danmark, hvor Skagen tog imod os med det mest vidunderlige solskinsvejr. Vi fik fyldt d-vitaminskontoen op ved hjælp af solens stråler og masser af fisk, og vi fik samtidig luftet gevaldigt ud imellem hårrødderne og tæerne med den godgørende havvind på vores mange strandpromenader. Det var med knugen om hjertet, at vi sagde farvel til huset ved klitterne, som vi har lejet år efter år. For huset står til salg, og selvom vi sikkert kommer tilbage til Skagen igen, var huset på Redningsvej forbundet med mange gode stunder med min far, hvilket selvfølgelig ikke gjorde det lettere at sige farvel. Men Skagen må have vidst det, og sendte os afsted igen på en solrig og dejlig dag, med en skøn ferie ankret godt fast i hukommelsen. Jeg håber, at I alle har haft en dejlig sommer også, og at I holder jer til på bloggen for nyt om Paris, som jeg selvfølgelig skal servere for jer i den nærmeste tid. Inden da får I lige et lille udpluk af mine Skagensindtryk.

Saxilds Kaffestue-Saxilds GaardSaxilds kaffestue-Saxilds Gaard-2På Saxilds Kaffestue på Saxilds Gaard er der idyl og masser af hygge at hente. Det fine gamle inventar, nips, kniplinger og skagensbilleder kan købes med hjem, hvilket er den fineste idé. Får man ikke bare lyst til at bage bunkevis af småkager, når man ser alle de smukke gamle kagedåser?

Skagen-AalbækDet smukkeste lys, hvidtskummende bølger og lidt mågepynt. Kan man kræve mere?

Miss AalbækMiss Aalbæk

SkagensmisJeg overvejer lidt engang at blive reinkarneret som en sød lille Skagensmis, og bare ligge der og slikke solskin på en lun klippe.

Skagen-Aalbæk havnRødmalede træhuse er altså bare pæne, og så passer de så godt til blå himmel.

Skagen-strandstenJeg mødte E.T., Smiley og den forskrækkede sten på stranden. Det er altid dejligt med nye bekendtskaber.

Skagen 2015Jeg synes, at de der små hvide muslinger af en art, som invaderer strandens kæmper, er noget så dekorative. Gad vide hvad de hedder?

SkagenMed strithår og bølgen blå. Sådan vil jeg tænke på Skagen, til vi skal mødes igen!

ENGLISH RECAP: “THE BEAUTIFUL SKAGEN”. I’m back in Paris after having spent a wonderful time in Denmark by the ocean. This part of Denmark is called Skagen, and it’s such an incredible place with its unspoiled nature, miles and miles of beach, dunes, heather growing everywhere, and I highly recommend you to go there some day, if you get the chance.

4 thoughts on “SKAGEN DU SKØNNE

  1. Kære mette. Endelig er du tilbage. Jeg rejser til paris på mandag og glæder mig som et lille barn. Men altså du skulle jo komme med de sidste sjove/skøre, spændenden påfund herinde og ikke tulle rundt i skagen:-)

    De hvide dimser hedder foresten Rur
    https://da.wikipedia.org/wiki/Rurer

    Måske ses vi ved ostemanden, eller på apoteket

    kh

    Heidi

    • Hej kære Heidi,
      hvor er det hyggeligt at høre fra dig igen. Tak for løsningen på de hvide stranddutter🙂 Jeg må lige finde ud af, hvad de hedder på fransk også, hvis venner skulle spørge om dem.
      Mon ikke jeg kan nå et par ekstra påfund til din tur, inden du skal tilbage igen. Hvis jeg kender dig ret, bliver du her nok lidt mere end bare en weekend ikk’?

      K.h.

      Mette

  2. Det gør jeg nemlig😀 jeg tager hjem den 11. Da jeg var afsted i december var jeg inde i artoyz.fr hvor jeg købte billeder af den franske kunstner stéphane levallois. Og er du gal han er alsidig. Jeg havde håbet at kunne finde et galleri hvor han udstiller. Men det er ikke lykkedes mig endnu. Men det kan da være jeg er heldig.

    Og for øvrigt er jeg meget naivt gået igang med at lære fransk gennem den der fancy tlf app duolingo ikke at jeg tror jeg bliver verdensmester. Og hvis jeg skal bruge noget af det pt. Kommer jeg til at snakke om drenge og piger, menu og rige og mætte. Men hvad jeg plejer jo at klare mig

    • Jeg har ledt hele nettet igennem for dig, for at se, om jeg kunne finde et sted, hvor Stéphane Levallois udstiller, men jeg har haft lige så lidt held som dig🙂
      Det lyder vildt morsomt med din sprog-app. Drenge, piger, menu, rige og mætte er da en gevaldig start. Bare klø på, så du inden længe også kan snakke om blomster, cykler, hunde og katte🙂
      Resten kommer af sig selv.
      Ha’ en rigtig god weekend.

      K.H.
      Mette

Skriv en kommentar

