STØVLEKAFFE

Jeg elsker alle de små kaffesteder, som Paris byder på. Jo mindre des bedre. For ikke længe siden fortalte jeg om Ob Bla Di Café, men her får I lige Boot Café, som er cirka halvt så stor. Ergo: Ekstremt lille. Boot Café byder på tre borde plus et par skamler udenfor, og de overskydende kunder snupper derfor kaffe to go. På trods af at caféen er så lille, at man nærmest skal bakke ind, er her bare super hyggeligt, og så elsker jeg altså bare, at de har beholdt facaden og det søde gamle støvleskilt fra dengang stedet var en skomager, hvilket jo åbenlyst har givet navn til caféen. Som I kan se på et af billederne, kan man også få te ( og øh, scones og cookies og et par andre og’er), men det er helt klart kaffen, de tager kegler med. Jeg drikker jo ikke selv kaffe, hvilket gør det lidt suspekt, at jeg holder af at sidde og indsnuse kaffedufte på byens hyggelige kaffesteder, men så længe der ikke sker noget nyt og ligeså behageligt på tesalon-området, så mingler jeg med kaffedrikkerne, og det er bare for hyggeligt.

Boot Café-ParisBoot Café-Paris-3Boot Café-Paris-2Boot Café-Paris-4Boot Café
19, rue du Pont aux Choux
3. arrondissement
Métro: Saint-Sébastien – Froissart
Boot Café på Facebook

ENGLISH RECAP: “A boot full of coffee”. I dont drink coffee, but I simply love Paris’ many cute little coffee places. The tinier the better. Not long ago I mentioned Ob Bla Di Café – a very small place – but this time it’s about Boot Café, which is about half the size of Ob Bla Di, which means incredibly tiny. Only three tables inside and a couple of stools outside but plenty of coffee to go. I really love, that they’ve kept the old shoemaker facade with the red boot sign, which obviously has given the name to the café. It’s just such a little cosy looking place, and it feels that way as well. It’s the perfect little stop for coffee-lovers, and as you can notice on one of the pics, they serve tea as well (and yummy scones, cookies and such).

2 thoughts on “STØVLEKAFFE

  1. Hvor sjovt. Jeg så for et par dage siden et billede fra samme sted. Blot fra en lidt anden vinkel. Du tager de skønneste billeder, Jeg får lyst til at slå mig ned med en god kop kaffe, og en lille kage. Marmeladen er afprøvet. Den smager himmelsk. Tak😊

    • Jane, det må være et tegn på, at du snart må komme et smut til Paris. Hvis du ser et billede til af super fotogene og populære lille Boot Café, køber du straks en flybillet🙂
      Super at marmeladen blev god. Det gælder om at få fyldt lageret op med god marmelade til efterårets indehygge. Jeg lavede marmelade forleden dag med figner. Jeg behøver vist ikke at sige, at den blev über mumset🙂

      Pariser-knus

      Mette

Skriv en kommentar

