SØDE HØJDEPUNKTER

Jeg har lige haft kært familiebesøg i en hel uge, og når familien kommer, bliver der kræset lidt mere i hverdagen. I kender jo godt til mine mange søde tænder, der absolut ikke har en eneste indvending mod lidt ekstra sødt. Jeg havde selv lagt ud med at lave hjemmelavet figenmarmelade, der bortset fra at danne glædessymbiose med friskbagt brød, også blev en sand fryd for øjet med den fantastiske dybrøde farve, den fik. Det er bare så meget hyggeligere at byde på hjemmelavet marmelade til morgen, når man har gæster. Vejret holdt sig virkelig pænt, så én af dagene sad vi udenfor hos yndlingsbageren Du Pain et des Idées og drak medbragt te og spiste bagergodt. Sneglen med citroncreme og fransk nougat fik meget hurtigt ben at gå på, på trods af, at det var en snegl. Bløde lækre cookies fra Jean Hwang Carrant blev også delt og nydt. Min absolutte cookie-favorit er den med sorte sesamfrø, som er en guffelig og anderledes lille fætter, og som samtidig er ret så cool, fordi den er grå. Har I også fået lidt ekstra sødt i løbet af ugen, eller har I kunnet holde jer på (nougat)måtten?
FigenmarmeladeDu Pain et des Idées-Escargot-citron-nougatJean Hwang Carrant-CookiesENGLISH RECAP: “SWEET HIGHLIGHTS”. When I have family visiting, we always seem to eat a little more sweet things – as if it was weekend all week! My sweet tooth doesn’t mind that at all. When having family staying it’s just so much nicer to put homemade jam on the breakfast table, so I made fig jam, that apart from being just perfect on freshly baked bread, also turned out as true eye candy with the beautiful dark red colour. The weather behaved surprisingly well, which gave us the opportunity to sit ouside my favourite bakery Du Pain et des Idées and munch on goodies like the roll with lemon cream. Delicious soft baked cookies from Jean Hwang Carrant also came our way. My cookie fave is definitely the one with black sesame. It’s very tasty, different and utterly cool I find, because it’s grey. Did you guys have a sweet week as well?

2 thoughts on “SØDE HØJDEPUNKTER

  1. …Meyer’s har lanceret en rababercroissant. Den har intet at gøre med en rigtig croissant. For det første er den firkantet og flad. Men det giver så plads til lidt vaniljecreme og syltet rababerstykker…Ja tak…
    Jeg går med lidt skumle planer om at besøge din by i et par dage, og snegl med citroncreme (!) lyder da som et must. Tak for tip.

    • Ej, altså Tina, hvor det lyder godt med Meyers rabarberfirkant. Jeg kommer kort til Dk i oktober, så mon ikke jeg kan nå at smage et par stykker af dem. Jeg er fuldstændig vild med rabarber. Hvor er det mærkeligt, at Meyer kalder det en croissant. Han snakker jo rigtig godt fransk, og han har da også boet i Frankrig, så vidt jeg ved. Jeg foreslår fluks “Pain à la rhubarbe” eller “Carrée à la rhubarbe”🙂 Jeg håber, at dine skumle planer bliver til noget, så du kan få dig en citronsnegl.

      Tak for rabarber-tip og ha’ en super søndag.

      Masser af pariser-hilsner

      Mette

Skriv en kommentar

