HALVT GODT – HALVT DÅRLIGT

Nøj, hvor har jeg spist mange af de lækre Muscat-druer og Solliès-figner i den seneste tid. Jeg kan simpelthen ikke få nok af den slags, og jeg stopper kun, når frugtskålen er tom, eller når sæsonen for den slags natur-vidundere er ovre, og det er den gudskelov ikke helt endnu. Meget a propos har man på fransk udtrykket “Mi-figue, mi-raisin”, som oversat betyder halv figen, halv drue, hvilket på dansk selvfølgelig ingen mening giver. Det betegner ganske enkelt noget, som på én gang er både godt og dårligt. Det er typisk et udtryk, jeg selv bruger om vejret på de dage, hvor det er lidt af en blandet landhandel. Hvad det overhovedet har med figner og druer at gøre, skal jeg ikke kunne svare på. Jeg bruger bare udtrykket og spiser frugterne.
Solliès figner-Muscat druerENGLISH RECAP: “GOOD & BAD”. I’ve been eating absolute incredible amounts of the super tasty Muscat grapes and the exquisite Solliès figs this season. Luckily the season for both of them isn’t quite over yet. In French there’s an expression “Mi figue, mi raisin” meaning half fig, half grape, which is used about something that’s half good and half bad. Typically a thing I would say about the weather, when it keeps on changing from good to bad. What on earth the figs and the raisins have to do with all that, I have no idea. I just use the expression and eat the fruit.

Skriv en kommentar

