FULDSTÆNDIG UNØDVENDIG – DERFOR UUNDVÆRLIG

Jeg har den særhed, at jeg kan finde på at købe julegaver allerede i oktober måned. Jeg falder gerne over et eller andet, som jeg lige synes vil passe til den og den person, og så køber jeg det fluks. Da langt de fleste af mine gaver skal med til Danmark, skal jeg heldigvis ikke tænke på, om gaverne kan byttes, eller om byttefristen vil være udløbet, for ingen gider vel tage til Paris for at bytte deres gaver. Derfor kommer alle julegaverne bare herligt og ustressende dumpende, og når december måneds første dage ringer ind, er alle mine gaver generelt i hus. Jeg gør rimelig meget ud af, så vidt muligt, at alle gaver indeholder noget sjovt/skørt/ganske unødvendigt, noget praktisk/brugbart og noget kræset/luksusagtigt. Det luksusagtige behøver slet ikke at vælte budgettet, men kan ganske simpelt være et super lækkert stykke sæbe i en fin æske. Når jeg giver bløde gaver, lægger jeg altid et lækkert stykke sæbe ved, der får halstørklædet, den uldne bluse eller andet til at dufte dejligt. Det er et tip, der er værd at skrive bag øret. Det praktiske kan være alt fra fransk køkkenudstyr til strømper til flotte cedertræsbøjler, der holder møl væk fra cashmerebluserne. Den fine æske tændstikker på mit billede rammer smart nok to kategorier – luksusagtigt og ganske unødvendigt – da tændstikkerne er parfumerede og koster 15€ for en æske. De skal dog helt klart retfærdigøres som køb, da de dufter ualmindeligt godt, kommer i den fineste æske med et fint, fint billede på, er så tykke og grove, at man snildt vil kunne tænde ti-tolv stearinlys i rap. Nå ja, og så er de fra den smukke og vidunderlige butik Buly, som laver de mest velduftende cremer, sæber og duftlys i de skønneste og gammeldags emballager, og hvor det er så svært, så svært at gå tomhændet derfra. De har i øvrigt for nyligt lanceret nogle meget fine neglelakker lavet af naturlige ingedienser og helt uden kras lugt, hvilket er helt vidunderligt for én som mig, der absolut hader lugten af neglelak. Det må jeg vise mere om i et andet indlæg. Butikken er ganske enkelt også et besøg værd bare for den smukke indretning. Kig ind i Bulys luksuriøse og fristende univers og webshop, der hurtigt kan gøre vanvittigt ondt på kontoen lige her.

Buly-Tændstikker-AllumettesBULY
6, rue Bonaparte
6. arrondissement
Métro: Saint Germain des Près
Åbningstider/Opening hours: Mandag (Mon) 11.00-19.00, Tirs – Lør (Tues – Sat) 10.00 – 19.00

ENGLISH RECAP: “COMPLETELY UNNECESSARY – THEREFORE INDISPENSABLE”. I’m the kind of person, who can buy Christmas pressies already in October. I simply buy something nice, when I see it, and when December begins, all my gifts are generally ready.  I always try to put something funny/completely unnecessary, something useful and something luxurious in every gift. Luxurious doesn’t have to be something super expensive, but can easily just be a really nice piece of soap in a nice wrapping. The matches on the pic combine two of the categories – luxurious and completely unnecessary – since they’re scented and 15€ a box. I can easily defend the buy though, because they smell just incredible, the box is utterly pretty, the matches are nice and thick and wont burn your fingers after lighting only two candles and they’re from the oh so charming and tempting boutique Buly. See more about Buly’s gorgeous universe and cause serious pain to your creditcard right here.

Skriv en kommentar

