ULTRA ENKELT

Jeg beklager, at jeg ikke har været så indlægs-gavmild her på det seneste, men jeg har ligget vandret p.g.a. arbejde. Men allerede om et par dage skulle en mindre horisontal rytme give mig tid til at dele ud af Paris igen. Som I kan se på billederne, løj jeg ikke om mine minimalistiske julepyntstendenser forleden dag • På min farmor og farfars gamle chatol står en smuk lille gren med orange bær i den største af mine yndlings, yndlings, yndlings Lyngby-vaser, lavet af min farmor. Jo, det kan man vel godt sige, når min farmor arbejdede på den gamle Lyngby porcelænsfabrik, og har været med til at glasere, hvad der i dag er en sikker vase-klassiker. For et par år siden smadrede jeg desværre en af dem, og jeg tror faktisk, at jeg havde åndenød i tre timer derefter, og desuden hadede mig selv i en hel uge • Kubus-stagen er blevet underspillet julet med et emaljeret dørskilt, som jeg fandt i BHVs værktøjsafdeling, og et rødt æble • Da jeg var I New York i april, drak jeg enormt meget mælk af den simple årsag, at jeg havde set mig kær i Whole Foods Markets virkelig pæne to-liters mælkeflasker i glas. Flasken bor nu hos mig, og den har fået besøg af flotte grene med røde bær • Hvert år bliver der hængt elektrisk lyspynt op til jul i min gade rue Montorgueil med mere eller mindre god/heldig smag. I år er farverne endelig holdt i lidt mere neutrale farver, men I får nu billedet i sort/hvid, da det bedre matcher mit interiør • Nå, ja, lidt gran er der da også hist og pist i lejligheden, men det ville bare ikke med på billederne, og jeg har desuden planer om at få hamstret en kæmpe dusk mistelten ude i naturen, for jeg ved et sted, hvor der er rigtig meget af den slags. Det kræver altså bare lidt klatren, men hey, det er jo kun jul en gang om året.
Jul 2015-Kubus-stageJul i mælkeflaskenJul i gaden-rue MontorgueilJul på chatolletENGLISH RECAP: “A SIMPLE CHRISTMAS”. I didn’t lie the other day, when I said, that I’m pretty much a minimalist, when it comes to Christmas decorations, because this is pretty much the general theme right now in my appartment. Even on my street rue Montorgueil, they have used less weird colours in the electric installations this year, but I still prefer to show you a photo of it in black and white. It fits my theme better!

2 thoughts on “ULTRA ENKELT

  1. You’ve got a nag for that shit!
    Det ser vildt godt ud, det passer i hvert fald virkelig i mit sort/hvide hjerte🙂 Og nu er jeg nødt til at have et lignende skilt fra BHV. Så pænt!

    • Tusind, millioner tak!
      Små emaljeskilte er bare super køb. Man kan jo pynte med dem utroligt mange steder i ens hjem.
      Nogle gamle og halvrustne nogle fra et loppemarked ville også være et hit.

      Mange hilsner

      Mette

Skriv en kommentar

