BONNE ANNÉE

Rigtig godt nytår til jer alle! Jeg håber, at 2016 bliver et kanon godt år for os allesammen, og at  spændende oplevelser, hyggelige stunder og smukke øjeblikke venter forude i massevis. Årets sidste dag var en rigtig fin én her i byen med mildt vejr og en blændende sol, der krævede, at solbrillerne kom frem fra gemmerne. Kæresten og jeg krydsede Seinen og spadserede i det gode vejr ned mod Le Bon Marché, hvor vi havde planer om at købe masser af lækre spiselige nytårsgodter i det altid fristende gourmet-supermarked. Det viste sig dog ikke at være nogen særlig original idé, da tusindvis af parisere havde fået præcis den samme, og forretningen var proppet med mennesker, der købte vildt ind af østers, champagne, foie gras, laks, konditorkager, chokolade og alt det mums, der hører en nytårsaften til, og ventede på at betale i milelange køer. Vi valgte derfor at forlade sceneriet tomhændede og smuttede op på anden sal, hvor Rose Bakerys tesalon ligger, og spiste kage og drak gulerodssaft med ingefær og kiggede ud ad vinduerne i fred og ro. På vejen hjem stoppede vi hos vores fiskemand i rue du Nil og købte en ordentlig ladning østers til nytårsmiddagen. Og i dag er det så 2016, og det føles lidt som om, at nogen har spolet tiden hurtigt frem, men når bare vi når at nyde alt det, der skal nydes, er hastigheden måske ret underordnet. Endnu en gang godt nytår og ønsker om de bedste, sjoveste, dejligste og aldeles vidunderlige (det lød vist lidt som et udtryk fra Askepot!!) 365 dage foran jer.

Rose Bakery-Le Bon MarchéUdsigt fra Rose Bakery-Le Bon MarchéENGLISH RECAP: “BONNE ANNÉE”. Happy New Year to all of you. I hope, that 2016 will be an exiting, funny and just incredible year to all of us. The pics are from yesterday, when my boyfriend and I were out enjoying the incredibly mild and bright weather, that called out for the use of sunglasses. We were on our way to do some serious new years food shopping in the gourmet super market at Le bon Marché (La Grande Épicerie to be precise!), but thousands of parisians had the very same idea. The shop was jam packed with people buying oysters, champagne, foie gras, salmon, pastries, chocolate and everything delightfull that would come in handy on New Years Eves’ dinner table. The queues were miles long, so we decided to leave the place and climb the two floors to find ourselves a cosy little spot by the window in the tea salon Rose Bakery, where we had cake and carrot and ginger juice far away from the New Years frenzy. On our way back home, we bought a ton of oysters from our fisherman in rue du Nil. And today it’s 2016, and it feels like, that time just went fast forward. But hey, the pace is probably irrelevant, as long as we’re enjoying ourselves.

15 thoughts on “BONNE ANNÉE

  1. I lige måde. Tusind tak for alle dine fine indlæg som du poster her på siden, det er altid en fornøjelse at læse. 🎉😀.

  2. Godt nytår til dig også. Jeg glæder mig til at følge din pariseranekdoter i 2016. Kærlig hilsen Pia

  3. Bonne année, Mette! Mange tak for alle dine fantastiske indlæg med de smukkeste billeder fra Paris, der virkelig fanger stemningen!
    Da jeg bliver student til sommer og drømmer om at tage til Paris tænkte jeg på, om du kender nogle mennesker, steder eller hjemmesider, hvor man kan være heldig at finde et arbejde eller lignende, for jeg skal jo finde en måde, hvorpå jeg kan sponsorere pariserlivet på😉 Alle råd modtages med kyshånd! Du er også meget velkommen til at skrive på min mail mie-kristiansen@hotmail.com for måske du kan hjælpe mig videre i min franske drøm?

    Rigtig god weekend og glæder mig til at følge med endnu et år!
    Knus Mie

  4. I lige måde, Mette. Jeg hepper også på spændende oplevelser, smukke stunder og hyggelige øjeblikke i det nye år. Vi trænger. Jeg glæder mig til at følge med. Jeg bliver altid i godt humør, når jeg får en mail om, at du har skrevet nyt på bloggen. Det er skønt at få lidt pariserstemning hjem i stuen, gennem dine smukke billeder og ord.
    Tak fordi du deler. Kagen på billedet ser forøvrigt uforskammet lækker ud.
    Kærlig hilsen
    Jane

  5. Rose og citron lyder som en lækker kombi🙂 Tænkte nok der var rose involveret.
    Ja, vi er kommet hjem fra N.Y. Vi havde en forrygende tur. Vi kunne godt bruge lidt flere timer i den by, som er stor, hektisk, charmerende og larmende, og måske også en anelse overvældende. Vi må tilbage en anden gang.
    kh.
    Jane

    • Ja, den by bliver man ganske enkelt aldrig færdig med. Jeg håber, at jeg snart kan tage tilbage dertil, på trods af at jeg fik besøgt den hele to gange i 2015🙂 Fik du en mælkeflaske med hjem?

      K.H.

      Mette

  6. Det tror jeg heller ikke man gør. Næste gang vil jeg også gerne en tur til Washington eller Boston. Desværre ingen mælkeflaske til mig. Jeg fandt kun mælk i plastikdunke, og de var ikke så charmerende som din mælkeflaske….

Skriv en kommentar

