DAVID BOWIE

Det var en rigtig grim nyhed at vågne op til i går. David Bowie, som jeg altid har betragtet som udødelig, var død bare 69 år gammel. Det er så trist og samtidig så uretfærdigt og fuldstændig ufatteligt, og jeg tror, at vi var rigtig mange, der fældede en tåre. Det er svært at forholde sig til, at en fantastisk kunstner som ham, som konstant fornyede sig og overraskede os gang på gang, og som så ud til at have utallige liv, skulle vise sig at være dødelig. Han var et ikon på alle måder, et musikalsk geni, en højst kultiveret sjæl, indehaver af en misundelsesværdig fantasi, han havde klasse, var et humoristisk og rart menneske, og spørger I mig, var han en af jordens mest charmerende og smukke mænd. Han vil i den grad blive savnet af mange, mange mennesker. I morges fandt jeg i mine gemmer billettten, fra da jeg i 2003 oplevede David Bowie til koncert her i Paris på hans allersidste turné. Det er en del år siden, men koncerten husker jeg tydeligt, som var det i går. Det var en fantastisk koncert, og jeg kan ikke glemme den karismatiske udstråling han havde. Han fyldte hele scenen. Jeg sad klæbet til både radio og fjernsyn hele dagen i går, hvor mange smukke ting blev sagt om ham, og jeg bed mærke i, hvor svært det var for folk at svare på spørgsmålet, om hvad der var deres yndlingssang med David Bowie. Jeg ville heller ikke have kunnet svaret på spørgmålet, men ville istedet være kommet med en hel liste af sange. Min liste starter således: Heroes, Space Oddity, Life on Mars, Fashion, Ashes to ashes, Golden Years…………………………….Tak, fordi vi måtte lytte med, David Bowie!

David BowieENGLISH RECAP: “DAVID BOWIE”. How incredibly sad it was yesterday to find out, that David Bowie, whom I thought of as being eternal, had died. It is so unfair and also very difficult to understand. He constantly renewed himself and seemed to have many lives, so death didn’t seem relevant in his case. He will be immensely missed. This morning I found my ticket from the concert he gave here in Paris on his last tour in 2003. It was a fantastic concert, that I’ll never forget. Will you be able to pick out one favourite song? Impossible! My list of favourite songs goes on and on and starts like this: Heroes, Space Oddity, Life on Mars, Fashion, Ashes to ashes, Golden Years…………………Thank you for having shared so much incredible music with us, David Bowie!

2 thoughts on “DAVID BOWIE

Skriv en kommentar

