EN MORGEN MED MINUSSERNE

Minusgraderne er på besøg i Paris. Hvor længe de bliver, ved jeg ikke. I morges løb jeg ind i et par stykker af dem i Palais Royals have – jeg talte cirka minus 3. De havde givet stedmoderblomsterne hold i nakken og overstrøet dem med lidt vinterpudder, og de havde frosset overfladen på vandet i springvandet til og graveret et fint stjerneagtigt mønster deri. De er nu ikke helt uden kunstneriske evner minusserne, når de sådan render rundt og driller.
Tilfrosset springvand-Palais RoyalTilfrosset springvand-Palais Royal-2Stedmoderblomster i kulden-Palais RoyalENGLISH RECAP: “MORNING BELOW ZERO”. The cold weather has reached Paris, and todays’ temperatures were below 0°. This morning I went for a stroll in Palais Royal. Temperatures were -3° and had caused the beautiful frozen star kind of pattern on the water in the fountain. The pansies bowed their heads and wore a pretty layer of winters’ powder.

5 thoughts on “EN MORGEN MED MINUSSERNE

  1. Så fint🙂
    Har du forresten nogle nye apoteker hits man skal kigge efter i disse kolde tider? Min hud tilhører den tørre og endda dehydrerede gruppe, og den er ikke glad for de kolde tider😦
    Jeg tænker på alt fra shampoo, læbepomade til ansigtspleje…

    • Tak Nina🙂
      Det kan du tro. Apotekertips er jeg altid frisk på. Hvis du har sart hovedbund, skal du prøve Kloranes shampoo “Shampooing à la pivoine”. Jeg forærede den til min mor, som har kanonsart hovedbund, og hun er meget glad for den. Kloranes anti-age shampoo “Shampooing à l’extrait essentiel d’olivier”, der genopbygger og giver fylde, er også et godt køb. Hvis din hud bliver rød og dum af al den centralvarme og vinterkulde, er Biodermas antirødme creme “Créaline AR Anti-Rougeurs” et godt bud. Jeg bruger den selv! Jeg laver snart et nyt apoteker-must-have-indlæg.

      Ha’ en rigtig god dag.
      K.h.

      Mette

  2. Godt tip med shampooerne, de skal prøves – tak🙂 Her i DK er vejret totalt umuligt for os med sart og tør hud. Temperaturerne svinger og alle varmeapparater kører for fuld smadder, så luften er tør, tør, tør😦
    Yay kom endelig med nyt must-have-indlæg. Tager til Lyon snart, og har allerede forberedt at gøre plads i kufferten til storindkøb (har tidligere erfaret at de har en god pendant til City Pharma, med næsten lige så god priser og tilbud ;)).

Skriv en kommentar

