NÅ MEN HEJ!

Hovsa, så gik der vist lige mere end en uge uden et eneste indlæg, uden at det dog hverken var med vilje, eller fordi jeg var ude for at rejse jorden rundt. Der gik bare lige hverdagslullen i den, og skriveriet røg på hylden. Min helt almindelige, men ej blottet for hygge og behag, uge indeholdt blandt andet følgende ting.Nest-Take awayEn af dagene snuppede jeg take away til frokost fra yndlingskantinen Nest, som har alt det sunde, som jeg til hver en tid vil elske at putte i mavsen: Salat med masser af sprødt, rå forårsruller med avocado, en halv banh-mi kyllingesandwich med vegansk bolle og til dessert tapiocagrød med kokosmælk, peanuts og sorte sesamfrø. Det hele skyllet ned med en stor balje kamillete. Man kører meget langt på literen efter den slags frokost.
Hjemløs mand fodrer duerHjemløs mand fodrer duer-2Jeg så en hjemløs og forhutlet mand fodre duerne ved Beaubourg. Jeg håber, at der også er nogen, der tænker på ham. Det er godt nok trist, at der er så mange hjemløse.
Boghvedevafler til morgenmadJeg lavede super sunde boghvedevafler til morgenmad en dag. I dejen havde jeg puttet banan, matcha-pulver, chiafrø og en lille bitte smule agavesirup. Det gav dem knas, smag og en fin lysegrøn farve. De blev toppet med fromage blanc, frisk mango og ristede sesamfrø. Igen noget af det der super gode og blyfri brændstof, man kører langt på.
Massive Attack billetterMin kæreste havde fødselsdag, og jeg forærede ham billetter til Massive Attack koncerten den 26. februar. Jeg skal selvfølgelig også selv med. Jeg har været vild med dem, siden de tittede frem med deres første single tilbage i halvfemsernes tidlige morgen. Jeg glæder mig helt vildt, og nedtællingen er startet i hovedet og på iPhone.
Hørhåndklæder-Merci-3Jeg er ikke vanvittigt vild med lyserøde ting, men til gengæld kan jeg virkelig godt lide færøsk laks. Og endnu et sæt af Mercis lækre hørhåndklæder er flyttet ind på badeværelset i en virkelig pæn og forvasket færøsk laksefarvet.
Les délices de TokyoStar Wars_Le réveil de la forceJeg var i biografen for at se en virkelig sød japansk film, og så fik jeg endelig set Star Wars, som bare ikke helt levede op til mine forventninger.
GurkemejespireEn dag proppede jeg et stykke frisk gurkemeje ned i en potte, vandede jorden og gav den lidt rødbedegødning, og lige præcis en uge efter – og over al forventning – dukkede en lille grøn spire op ad jorden. Jeg havde ellers læst på nettet, at der kunne gå op til flere uger. Jeg glæder mig til, hvis alt går godt, at få høstet nok af gurkemejens rødder til et par smoothies til oktober, for mere bliver det nok ikke til i sådan en lille potte. Men det er da projektet og spændingen, der tæller ikk’? Og så vil jeg lige runde af med, hvad min elskede far rundede sine små dagligdagsanekdoter af med på facebook: “Og ellers er der ikke sket noget!”.

ENGLISH RECAP: “WELL HELLO!”. More than a week without any posts from me. And I haven’t even been particularly busy or travelling around the world. I’ve just been pretty much into daily lifes’ routine, which hasn’t been unpleasant at all. So here’s a couple of pics from my week with a healthy take away lunch from favourite Nest• The sadness in seing a homeless poor man caring for Paris’ pigeons, and feeding them with old bread•Making healthy buchwheat waffles in the morning. They’re light green, because I added Matcha powder to the dough• I gave my boyfriend tickets for his birthday to the upcoming Massive Attack concert. I will of course go as well. I’ve been a fan of them ever since they started in the 90’s, and I can’t wait• Bought new linen towels from Merci. I’m not a big fan of pink things – except flowers of course! – but these are sort of washed out salmon coloured? I really like them. I made it to the movies and saw a really sweet little Japanase film and finally made it to see Star Wars as well, which didn’t quite live up to my expectations• And finally I put a chunk of turmeric in a pot, and to my biggest surprise a little green fellow showed up after a week. Such a cool little project! And that was more or less my week.

8 thoughts on “NÅ MEN HEJ!

      • God plan – jeg vil købe jord i weekenden og komme i gang. Har du forsøgt dig med ingefær også på samme måde?

      • Ja, jeg har engang proppet et stykke ingefær i en potte. Det blev til en lang starutagtig plante. Overvejer lidt om jeg ikke også skulle få noget nyttigt ud af et par af de avocadosten, der ellers ryger i skraldespanden. Det er egentlig ret hyggeligt med sådan nogle potteprojekter.

  1. Det lyder da bare som en rigtig hyggelig uge!
    Jeg kan godt misunde dig alle de lækre spisesteder i Paris, der er lidt langt mellem snapsene her ude i La Rochelle.

    Kh Nina

      • Ja, der er helt sikkert mange dejlige ting ved at bo her. Jeg bliver bare så sulten af dine billeder og kunne godt tænke mig at prøve Nest. Det er især de mere eksotiske restauranter, der er en mangelvare her.

      • Jeg forstår dig Nina, eksotisk mad er svært at undvære. Det er dejligt med en lille kantine som Nest. Hvis det var muligt, sendte jeg fluks et par godter fra Nest til dig i La Rochelle.

Skriv en kommentar

