AT SE LYSET

Jeg var i kirke i dag. Ikke fordi at jeg på nogen måde er troende, men jeg kan bare godt lide at komme i kirker. Jeg elsker den ro, der er, de hviskende stemmer, lyset, der falder ind ad vinduerne, og alle de smukke ting, man nu kan tulle rundt og kigge på i ro og fred i en kirke. Der var dog ikke særligt roligt i Saint-Eustache kirken i dag, for der var musikalsk foredrag med en organist, jeg ikke kunne få øjnene fra. Det var en ung mand af spinkel bygning, som førte fingre, hænder og arme op og ned ad orglet med legende lethed, og når hans fødder dansede hen over pedalerne, så det ud som om han elegant satte af og var på vej til at lette som en florlet sølvsmed. På vejen ud af kirken lagde jeg mærke til, hvor smukt eftermiddagslyset kom ind ad vinduerne og ramte en række enkle stole og den smukke gamle dør i den mest vidunderlige grønblå farve.
Saint-Eustache kirkenENGLISH RECAP: “SEE THE LIGHT”. I really like visiting churches. I love the peace and quiet, the whispering voices, the light coming in through the windows and all the amazing decorations, you can stroll around and look at. Todays’ photo I took this afternoon in the Saint-Eustache church. I found that the light from the windows hitting the row of simple chairs and the beautiful old door in the most amazing green-blue colour looked just perfect.

2 thoughts on “AT SE LYSET

Skriv en kommentar

