ORANGEGLAD

Forleden dag læste jeg et eller andet sted noget om, at farven orange gør en glad. Det kan der være noget om, for jeg bliver da kun i godt humør af at kigge på min buket af orange ranunkler. Det skal dog lige nævnes, at jeg ikke kan huske, at jeg nogen sinde ikke har været glad for at kigge på smukke blomster, og der er farven egentlig ret underordnet. Det gør det nu heller ikke dårligere af, at en smule solskin velkomment tittede ind ad vinduet lige midt i testunden. Så den er god nok: En varm og lækker farve som orange og en enkelt solstråle gør underværker på denne årstid. Man bliver da glad!
Og nu jeg ser det hele lidt her fra oven, er det vist på tide, at jeg får skiftet bordpladen på mit runde 50’er bord ud. Jeg er lidt træt af den farve, det har. Det ryger lige ind på listen over forårsprojekterne.

(Ranunkler hedder renoncules på fransk og udtales sådan nogenlunde rønongkyyl)
Ranunkler-RanunculusENGLISH RECAP:” HAPPILY ORANGE”. I read the other day, that the colour orange makes you happy. I must admit, that it does make me happy to look at my orange ranunculus. That the sun peaked in through the window while sipping tea didn’t take anything from the happiness either. But seing it all from above reminds me that I have to change the table top on my mid century table. I’m kind of tired of that colour. Another thing to add to my spring to do list.

2 thoughts on “ORANGEGLAD

  1. Så smukke. Min orange buket er lige blevet skiftet ud med en blandet buket i alle mulige skønne farver. Ville ønske jeg kunne vise dig et billede af dem.
    God weekend
    Kh. Jane

    • Der er bare ikke noget bedre end friske blomster. Det får ens stue til at lyse op. Den lyder smuk din nye buket Jane. Den ville jeg gerne se.
      Rigtig god weekend til dig også.
      K.h.
      Mette

Skriv en kommentar

