BROCHE M/K

Forleden dag fik jeg jeg en besked på min mobil, der sagde (oversat fra fransk!): “Hej det er Maïwen fra Papier Tigre. Din croissant er kommet, så du kan bare komme forbi, når du har lyst”. Det drejede sig selvfølgelig ikke om en croissant fra bageren, der jo på disse kanter ikke ligefrem er en mangelvare, men om en fin lille håndbroderet broche fra mærket Macon & Lesquoy, som jeg har været pjattet med i mange år. Croissant-brochen er en af bestsellerne fra det store udvalg af ultra fine og sjove brocher fra mærket. Jeg synes absolut, at brocherne både er til monsieur og madame. Derfor smækkede jeg lige croissanten op på et par af min kærestes skjorter for at vise d’herrer, som troligt følger med her på bloggen, at mænd burde gå noget oftere med brocher af den slags, for det ser da kanon godt ud, og det kræver da slet ikke mod at knalde en broche på størrelse med en kvabset spyflue på skjorten, jakken eller sweatshirten. Hvis I skal til Paris, så hop forbi den vidunderlige papirvarebutik Papier Tigre, der har hele Macon & Lesquoys udvalg, eller også kig ind på M & Ls webshop, der sender til Danmark. Der er både små og store brocher at boltre sig i. Croissantbrochen ligger på 18€. Klik på hver enkelt broche i webshoppen for at se billeder af, hvordan de ser ud båret. Kig også ind på Papier Tigres hjemmeside for at kigge på fine papirligheder. Papier Tigre har i øvrigt fornyligt åbnet en sød butik, som også agerer café i Mulackstrasse i Berlin, hvis der er nogen, der skal den vej.
Macon & Lesquoy-Croissant-brocheMacon & Lesquoy-Croissant-broche-2PAPIER TIGRE
5, rue des Filles du Calvaire
3. arrondissement
Métro: Saint-Sébastien – Froissart
Åbningstider/Opening hours: Mandag (Mon) – Fredag (Fri) 11.30 – 19.30. Lørdag (Sat) 11.00 – 20.00.

ENGLISH RECAP: “UNISEX BROOCH”. Of course men can wear brooches. Especially the fine hand embroidered kind from Macon & Lesquoy, a brand that I’ve loved for years. Their products are gorgeous and funny at the same time, and I really think that they suit women and men equally well. To convince you men out there to wear more cool brooches, I snapped some photos of my croissant brooch using my boyfriend’s shirts as support. Looks kind of cool with a little daily croissant on ones shirt no? Macon & Lesquoy offers a wide selection of small and bigger brooches, and the really nice boutique specializing in paper adorableness “Papier Tigre” carries them all. If not in Paris head for M & L’s webshop that ships abroad.

2 thoughts on “BROCHE M/K

  1. obæs spyflue??? – Hverken stavekontrol eller Goggle vil kendes ved obæse spyfluer.

    • Ja, jeg udfordrer tit dansk retstavning ved at finde på mine egne ord, eller fordanske engelske og franske udtryk. Obæs er mit take på det franske obèse, eller det engelske obese, hvilket betyder fed, men hvis det ikke fungerer for andre, som det fungerer for mig🙂, ja så må jeg jo lave det om. Obæs bliver derfor fluks lavet om til kvabset.

Skriv en kommentar

