DEN FØRSTE AF DE STORE

Så kom den endelig, den første rigtige store forårsdag. Det var i går, og jeg er stadig helt forårskulret i hovedet. Solen skinnede fra morgenstunden, og temperaturerne røg op på 22°. Det er en underdrivelse at sige, at det var en dejlig dag, for det var ganske enkelt en helt fænomenal forårsdag. Frakken røg over armen, ærmerne blev smøget op, solbrillerne kom på, og fregnefangeren kom gevaldigt på arbejde. Efter så mange dage med regn, regn og atter regn var godtvejrseffekten så overvældende, at det føltes som at have vundet i Lotto, og at man nærmest gik rundt og tænkte: “Nej, hvor er vi heldige”. Hvor skønt igen at spankulere rundt og mærke, at der var noget i luften – en hel bunke forår for at være præcis – og at genindtage fortovsterrasserne. Min kæreste og jeg slog os ned på konditoriet “Pain de Sucres” terrasse og nød lækre og absolut ikke uskønne kager, og lidt senere på eftermiddagen blev jeg lettere beruset over at kigge på de smukke kirsebærtræer, som nu står i blomst. I denne uge bliver vejret dog ikke lige så forrygende , men jeg er fuldstændig ligeglad, for sådan en fin forårsdag som i går kan jeg godt leve videre på i en uge. Og i øvrigt er det min fødselsdag på lørdag, og hvis jeg selv skal sige det, så synes jeg egentlig, at jeg har opført mig ganske pænt, så mon ikke det giver ret til en lille solstråle, eller er det for meget hybris fra min side?
Pain de Sucre-rue Rambuteau-2
Kirsebærtræ i blomst
Pain de Sucre-rue RambuteauENGLISH RECAP: “THE FIRST REAL ONE”. Yesterday was the first day in Paris where spring really kicked in. The sun was shining from the early morning, and temperatures reached 22°. After so many days with rain, rain and more rain it felt like winning the lottery. Sitting outside enjoying the weather, munching on delicious pastries from Pain de Sucre was just heaven. Oh, and the cherry trees have begun to blossom as well. I wait for that special pink event every year.

 

Skriv en kommentar

