MONOPRIX & MASKEN

Inden jeg viser jer mit loppefund, som jeg nævnte i forrige indlæg, skal jeg lige følge op på et løfte. Jeg har nemlig længe lovet flere af jer at komme med tips til gode sager at proppe i indkøbskurven i supermarkedet Monoprix, som I er rigtig mange, der er fan af, og absolut ikke uden grund (Min favorit Monoprix er den på 21-23, Avenue de l’Opéra). Så da jeg i morges stod og klaskede en muddermaske i ansigtet, kom jeg i tanke om, at lige præcis denne økologiske maske fra det franske mærke Cattier, som jeg har købt hos Citypharma (apoteket over alle apoteker for skønhedsfund!) også er at finde på Monoprix’ hylder. Det er en rensemaske til sart hud. Den er baseret på lyserødt ler og aloe vera, og den gør én lidt klarere i betrækket og er god til at udviske lidt rødme, og så koster den nul og niks (3,95€ hos Citypharma og 4,2€ hos Monoprix). Den skal smøres på i et tykt lag, da den ikke skal tørre ud. Tørrer den ud, inden “trækketiden” er ovre, “vander” man den bare lidt, hvilket er let gjort med en kildevandsspray i hånden. Min foretrukne kildevandsspray er den fra Avene. Cattier laver også shampoo, håndsæber, flydende badesæbe og andre sager, som alle er økologiske og til yderst rimelige priser. Jeg har ikke været hele serien igennem, men hvis I får fingrene i nogle af sagerne, så vend da endelig tilbage med en lille kommentar. (Og nej, det er ikke en regnorm på billedet, selvom masken rent faktisk er regnormefarvet!)
Cattier-Masque argile-Clay maskENGLISH RECAP: MONOPRIX & THE MUD MASK. I’ve promised several of you Monoprix fans out there to talk more about the good buys from our favourite supermarket. This little organic clay mask is therefore a good little example. It’s a purifying clay mask based on pink clay and aloe vera, and it has a nice skin brightening effect and also diminishes skin redness. On top of that it’s dirt cheap: 3,95 at Citypharma and 4,2€ at Monoprix, so why not throw it in your basket and try it out.

Skriv en kommentar

