KAN VI SÅ FÅ RO & NÆSTEKÆRLIGHED

Puha, det er lidt svært at være i blog-hopla efter det grufulde attentat i Orlando. Hvor er der mange væmmelige mennesker i denne verden, der tror, at de har retten til at dræbe andre, der ikke er enige med deres indskrænkede livsfilosofi, og som lever på en anden måde. Føj, hvor er det umenneskeligt og ondt. Og hvordan kan nogen overhovedet finde på at skyde på uskyldige mennesker, der danser og har det sjovt? Det er ganske enkelt håbløst, og det gør mig meget trist. Det gør mig også trist, når bøller fra diverse lande skal bruge et folkeligt og festligt EM i fodbold som påskud til at slå hinanden halvt ihjel og ødelægge begivenheden for andre. Det er virkelig en primitiv og flov opførsel. Hvor ville det være dejligt, hvis man kunne tænde for nyhederne uden at blive chokeret og trist, og at der endelig kunne komme lidt mere ro over feltet verden over. Og jeg ønsker virkelig, at byen, jeg bor i, kommer uden for farezonen, så vi aldrig mere skal udsættes for terror. Jeg ved, at det er meget forlangt, men næstekærlighed og knus og kram er den eneste vej frem, og det tror jeg fuldt og fast på.

Og nu, da jeg har lettet mit hjerte, er I mere end velkommen til at lette jeres i kommentarfeltet. Når grimme ting sker, er det en lettelse at kunne ytre sig.

Jeg lovede jo også forleden dag at vise jer mit loppefund fra den lille genbrugsbutik i Rue de la Jussienne. Tadaaaaaaaa! Hvad siger I så? Fire krystalskåle med dertilhørende bakke for bare 10€. Selvom sættet er fuldstændig gammeldags og absolut ikke hører til den stilretning, jeg plejer at følge, er jeg ret pjattet med det. Det har ganske enkelt potentiale til at blive den bedste måde at forkæle sig selv med lækker varieret morgenmad, brunch og kræs. Min kæreste er meget minimalistisk – og meget fransk – når det kommer til morgenmad. Det bliver gerne til en croissant og en kop kaffe, men den hopper jeg ikke på, da jeg ikke drikker kaffe og ikke bryder mig vanvittigt meget om croissanter. I morges satte jeg ekstra tid af til morgenmad og opførte mig lidt, som var det stadig weekend, og fyldte bakken op med frisk frugt, pain au chocolat og rabarberkompot med fromage blanc. Jeg er sikker på, at krystalsættet kommer til at byde på mange hyggestunder. Af en eller anden årsag ser skålene ud, som om de er ridsede på billederne, men det er de absolut ikke. De er som nye.
KrystalskåleKrystalskåle-morgenmadKrystalskåle-2ENGLISH RECAP: “CRYSTAL BREAKFAST”. I promised you the other day to show you the little bargain I found in the funny thrift store in Rue de la Jussienne. So this is it. Four crystal bowls and a matching tray for only 10€. It’s completely old fashioned and some would call it bad taste, but I love my little find because it’s absolutely perfect as a breakfast tray. And breakfast served on crystal is completely over the top. So this morning I made myself a little breakfast bento with fresh fruit, pain au chocolat, rhubarb compote and fromage blanc.

 

4 thoughts on “KAN VI SÅ FÅ RO & NÆSTEKÆRLIGHED

  1. Ej, hvor er det et fint lille fund. Tillykke med det. Morgenanretningen ser lækker, lækker ud. Sådan en lille anretning ville jeg gerne have serveret. Her i flytteræset bliver det blot til en omgang havregryn.

    Det er helt forfærdeligt, hvad der er sket i Orlando. Jeg forstår ikke, at nogen kan finde på at skyde ind i en flok glade festende mennesker. Jeg læste med gru, hvordan forældre modtog sms’ er fra deres børn under angrebet. Det må være gruopvækkende forfærdeligt. Jeg krydser fingre for at Paris og resten af verden ikke mere skal rammes på denne primitive måde. Jeg håber ikke EM bliver et mål. Vi så en kamp i tv den anden aften, og hoppede i sofaen da der blev affyret et stort kanonslag.

    Kærlig hilsen
    Jane

    • Vi hoppede også i sofaen, da kanonslaget blev fyret af! De der bang-reflekser er ikke så nemme at komme af med.
      Hvordan går det i det nye hjem? Er det dejligt trods ræs og rod og havregryn?

      Kærlig hilsen
      Mette

  2. Jeg tror det bliver godt, når jeg engang finder ud af, hvordan det hele skal stå. Indtil videre har vi flyttet rundt et par gange. Derfor er kun det nødvendigste pakket ud, og vi navigerer rundt blandt flyttekasser og poser med tøj! Her er ingen skabe endnu…En af fordelene ved at flytte er, der bliver ryddet godt og grundigt op i alle kroge. Idag fandt jeg de fineste gamle mælke-/flødeflasker i glas i kælderen, og tænkte straks på dine flasker fra NYC…..Nu behøver jeg ikke tage til NYC for at hente mælkeflasker. Så må jeg bare finde en anden grund til at tage afsted.
    Kærlig hilsen
    Jane

    • Nej, hvor heldigt at du lige fandt fine gamle flasker i kælderen Jane. Med sommerens blomster eller hjemmelavet saft i vil de da bare være super. Vi skal nok finde et par andre gode undskyldninger for at tage til NYC. Jeg har mindst et par håndfulde af den slags🙂

      K.h.

      Mette

Skriv en kommentar

